مقالات آموزشی

بهترین میوه خشک کن چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین میوه خشک کن بازار

شاید پرسیدن این سوال ذهن ما را جهت انتخاب یک میوه خشک کن مناسب، روشن کند. بهترین میوه خشک کن چه ویژگی‌هایی دارد؟ برای پاسخ به این پرسش ابتدا می‌بایست مشخص کنیم که هدف ما، چه نوع دستگاه خشک کنی است. دستگاه‌های خشک کن میوه و سبزیجات موجود در بازار بر اساس نوع کاربرد و ظرفیت تولید، به ۳ دسته میوه خشک کن خانگی، خشک کن نیمه‌صنعتی و دستگاه میوه خشک کن صنعتی تقسیم‌بندی می‌شوند؛ بنابراین قدم اول برای آن که متوجه شویم یک دستگاه خشک کن مناسب ما هست یا خیر، مشخص‌کردن ظرفیت آن دستگاه است.

فهرست مطالب

بهترین میوه خشک کن خانگی

دستگاه میوه خشک کن خانگی، همان‌طور که مشخص است، جهت استفاده در ظرفیت کم و در حد مصارف خانگی ساخته می‌شود؛ بنابراین، ویژگی مهمی که خشک‌کن‌های خانگی باید داشته باشند شامل موارد زیر است:

  •  کم‌مصرف باشد.
  •  ابعاد جاگیر و بدنه سنگینی نداشته باشد از طرفی، بدنه از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد.
  •  لوازم جانبی و قطعات یدک دستگاه موجود باشد.
  •  دارای ضمانت و خدمات پس از فروش باشد.
  •  سرعت خشک‌کردن آن بالا باشد.
  • رطوبت را به‌خوبی از محصول خارج کند.
  •  زمان خشک‌کردن طولانی نباشد.
بهترین میوه خشک کن

بهترین مارک میوه خشک کن خانگی

طبق گزارشاتی که کارشناسان واحد فنی گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان، از نظرسنجی‌ها و بررسی بازار به دست آورده‌اند می‌توان گفت پرفروش‌ترین دستگاه‌های میوه خشک کن خانگی متعلق به سه برند سایا، دسینی، تکنو و پارس‌خزر است. البته لازم به ذکر است که اگرچه این برند ها از جمله پرفروش‌ترین میوه خشک‌کن‌های خانگی هستند؛ اما قدرت چندان زیادی ندارند و باید به میزان کم میوه و سبزیجات درون آنها قرارداد. در غیر این صورت رطوبت کامل خارج نخواهد شد و البته به زمان بیشتری برای خشک‌شدن محصول احتیاج خواهید داشت.

مهم‌ترین ویژگی‌های میوه خشک کن نیمه‌صنعتی و صنعتی

اکنون که با ویژگی‌های بهترین میوه خشک کن خانگی آشنا شدیم به سراغ معرفی خصوصیات بهترین خشک‌کن‌های نیمه‌صنعتی و صنعتی خواهیم رفت. اولین و مهم‌ترین ویژگی که باید به آن توجه داشت، مصرف دستگاه است. میوه خشک‌کن‌های صنعتی عموماً مدت‌زمان طولانی در حال استفاده هستند. اگر مصرف انرژی این دستگاه‌ها بهینه نباشد در آن صورت قیمت تمام شده تولید بسیار بالا خواهد بود. ظرفیت دستگاه، قدرت دستگاه، سیستم خشک‌کردن، سیستم کنترل دستگاه، سانتریفیوژ خروجی رطوبت، عایق‌بندی و از همه مهم‌تر ضمانت، پشتیبانی و خدمات پس از فروش شرکت سازنده دستگاه، مواردی هستند که بر کیفیت دستگاه اثرگذار خواهند بود. جزئیات دیگری نظیر رنگ و کیفیت بدنه، قابل‌حمل بودن دستگاه، جنس سینی‌ها و ترولی‌ها، فاصله و ابعاد سینی‌ها مواردی ازاین‌قبیل نیز اهمیت قابل‌توجهی دارند.

بهترین میوه خشک کن نیمه‌صنعتی

از جمله پرکاربردترین و پرفروش‌ترین مدل‌های میوه خشک کن در بازار،دستگاه‌های میوه خشک کن نیمه‌صنعتی هستند. این دستگاه‌ها علی‌رغم ظرفیت تولید بالا، قیمت اقتصادی‌تری نسبت به میوه خشک‌کن‌های صنعتی دارند و پرفروش‌تر هستند. هنگام خرید دستگاه میوه خشک کن صنعتی ابتدا دسترسی کارگاه خود را نسبت به تأمین برق و گاز سنجیده و متناسب با آن نوع دستگاه خود را انتخاب نمایید. معمولاً بهتر است میوه خشک کن نیمه‌صنعتی گازی تهیه کنید؛ چراکه نسبت به نمونه‌های برقی کم‌مصرف‌تر بوده و اقتصادی‌تر هستند.

 دررابطه‌با این موضوع مقاله بهترین دستگاه میوه خشک کن نیمه‌صنعتی را مطالعه کنید.

بهترین دستگاه خشک کن صنعتی

دستگاه‌های میوه خشک کن صنعتی در مدل‌های مختلف و متنوعی تولید می‌شوند؛ میوه خشک کن کابینتی، خشک‌کن‌های تونلی، خشک‌کن‌های کانتینری از جمله این دستگاه‌ها هستند. معمولاً شرایط مختلفی بر انتخاب نوع دستگاه خشک کن صنعتی تأثیر می‌گذارند. همچنین کارخانه‌های زیادی در زمینه ساخت خشک‌کن‌های صنعتی فعالیت می‌کنند.

مطالعه مقاله بهترین مارک دستگاه میوه خشک کن صنعتی

خرید بهترین مارک میوه خشک کن

گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان، زامنس، با ۱۲ سال سابقه در زمینه ساخت تولید انواع دستگاه خشک کن میوه، تجهیزات خط تولید میوه خشک، تجهیزات خط شستشو و جوانه ساز نیمه‌صنعتی، از جمله تولیدکنندگان باسابقه و موفق در این زمینه است. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان جهت خرید بهترین میوه خشک کن صنعتی و نیمه‌صنعتی با کارشناسان تماس بگیرید.

 زامنس، پیش‌گام در کارآفرینی.

مقایسه دستگاه میوه خشک کن

همانطور که گفته شد ، دستگاه های میوه خشک کن تنوع زیادی دارند. اگر بخواهیم یک مقایسه میان دستگاه های میوه خشک کن داشته باشیم، دستگاه های صنعتی به مراتب پرکاربرد تر از دستگاه های خانگی هستند. میوه خشک کن های خانگی بر خلاف ظاهر کوچکشان ، مصرف زیادی دارند و از طرفی ورودی آن ها کم است و مدت زمان زیادی طول می کشد تا میوه خشک شود. از آنجایی که در تولید میوه خشک ، زمان و ظرفیت تولید اهمیت ویژه ای دارند و مهم است که در کمترین زمان ممکن بیشترین میوه خشک تولید شود لذا میوه خشک کن های کوچک به لحاظ اقتصاد مهندسی، توجیه پذیر نخواهند بود.

کدام میوه خشک کن بهتر است؟

میوه خشک کن های صنعتی و نیمه صنعتی گاز سوز به مراتب بهتر از خشک کن های کوچک برقی هستند.

بهترین مدل میوه خشک کن

میوه خشک کن کابینی گازی

بهترین مارک میوه خشک کن چیست؟

پارس خزر، دسینی ، تکنو ، زامنس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.