مقالات آموزشی

کارگاه بسته بندی میوه خشک

کارگاه بسته بندی میوه خشک | زامنس

تولید میوه خشک اگرچه تحت عنوان مشاغل خانگی امکان پذیر است اما به سرمایه اولیه و فضای زیادتری نسبت به بسته بندی میوه خشک احتیاج دارد. اگر علاقه مند به کار میوه خشک هستید اما سرمایه لازم را برای شروع کار ندارید میتوانید یک کارگاه بسته بندی میوه خشک در خانه راه اندازی کنید. در این مقاله تیم کارآفرینی زامنس به توضیحات بیشتری در رابطه با این شغل خانگی می پردازد.

فهرست مطالب

چرا بسته بندی میوه خشک؟

بسیاری از کسانی که به کار فروش میوه خشک علاقه مند هستند هنوز آنقدر سرمایه لازم را به جهت آن که تولید کننده شوند، بدست نیاورده اند. از طرفی کسانی هم هستند که قصد راه اندازی خط تولید میوه خشک را دارند و سرمایه کافی برای شروع را نیز دارند اما تجربه کافی از نحوه فروش و بازار فروش میوه خشک را ندارند و به همین جهت ، برای آن که ریسک کمتری کنند قبل از سرمایه گذاری، مدتی به خرید و فروش و بسته بندی میوه خشک می پردازند تا تجربه کسب کنند و متوجه نیاز بازار بشوند.
برای این دسته از افراد خصوصا آنهایی که هنوز سرمایه لازم را ندارند، خرید و فروش چیپس میوه و بسته بندی آن در خانه بسیار ایده آل است.

بسته بندی میوه خشک| زامنس

شروع کار بسته بندی میوه خشک

اگرچه به لحاظ قانونی جهت شروع هر کاری بهتر است مجوز ها و پروانه های لازم اخذ شود اما شروع کار خرید و فروش میوه خشک و راه اندازی کارگاه بسته بندی میوه خشک در ابتدا به مجوز ها و فرآیند های قانونی سخت و پیچیده احتیاجی ندارد و می توان در یک محیط بهداشتی و ایزوله در منزل، این کار را آغاز کرد.
شما برای شروع به تجهیزات خاصی نیز احتیاج نخواهید داشت. یک ترازوی دیجیتال و یک دستگاه دوخت پلاستیک جهت بسته بندی کافی است.

نحوه خرید میوه خشک

تولید کننده های بسیاری در ایران وجود دارند که میوه خشک تولید می کنند و محصولات خود را به صورت عمده به فروش می رسانند. برای خرید میوه خشک، سعی کنید به صرفه ترین راه را انتخاب کنید . یعنی از نزدیک ترین تولید کننده که لیست قیمت پایین تر و البته کیفیت محصول خوبی دارد، به صورت عمده میوه خشک خود را تهیه کنید. از طرفی برخی میوه خشک های خاص در بعضی از شهر ها ارزان تر هستند چرا که دسترسی تولید کننده چیپس میوه به میوه های خاص در آن شهر بیشتر است و تولید کننده با قیمت کمتری میتواند آن میوه تازه را تهیه کنند و در نهایت قیمت تمام شده برای خریدار عمده میوه خشک کاهش می یابد. به طور مثال، چیپس مرکبات مثل چیپس پرتقال، چیپس نارنگی و… در شهر های شمالی به مراتب به صرفه تر از شهر های جنوبی است.
همچنین چیپس میوه هایی نظیر آناناس خشک و انبه خشک در شهر های جنوبی نیز قیمت به صرفه تری دارند. البته به قیمت این محصولات هزینه ارسال بار را نیز محاسبه کنید و در نهایت به صرفه ترین تولید کننده را جهت سفارش محصولاتتان انتخاب کنید.

کارگاه خانگی بسته بندی میوه خشک

آشنایی با عمده فروشان و تولید کننده های چیپس میوه

جهت آشنایی با عمده فروشان میوه خشک و تولید کنندگان مطرح میوه خشک کافیست در فضای مجازی صفحات آن ها را بررسی کنید، نظرات مشتریان را مطالعه کنید و لیست قیمت هر کدام از آنها را دریافت کنید. همچنین جست و جو در گوگل و بررسی سایت تولید کنندگان نیز به شما کمک شایانی در این زمینه خواهد نمود. توصیه می شود پیش از آن که سفارش عمده بدهید، یک پک چند گرمی را از ایشان تهیه کنید و در صورتی که کیفیت مطلوب و مشتری پسند داشت ، به صورت عمده ثبت سفارش کنید.

بسته بندی میوه خشک

جهت بسته بندی میوه خشک ، از پاکت های کرافت، زیپ کیپ ها، جعبه های پلاستیکی درب دار، جعبه های چوبی و… می توانید استفاده کنید. نکته مهم آن است که بسته بندی شما عایق رطوبت و هوا باشد و اجازه ندهد هوا یا رطوبت وارد بسته ها شود. در غیر این صورت میوه خشک های شما خراب می شود.

میوه خشک با بسته بندی چوبی

فروش میوه خشک بسته بندی شده

شما می توانید میوه خشک بسته بندی شده خود را به صورت آنلاین در پلتفرم های مختلف فضای مجازی، فروش میدانی و حضوری به فروش برسانید. اگر به صورت آنلاین و در فضای مجازی مثل اینستاگرام قصد فروش محصولات خود را دارید حتما به تولید محتوای جذاب درباره محصولات خود بپردازید تا فروش شما افزایش یابد. از قرار دادن طرح های فروش ویژه و جشنواره فروش نیز غافل نشوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان زامنس تماس بگیرید.

مجوز کارگاه بسته بندی میوه خشک خانگی

شما میتوانید مراحل لازم جهت کسب پروانه کارگاه بسته بندی خانگی را بررسی کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی مقالات درج شده در سایت zamens.ir متعلق به شرکت زاگرس ماشین سپاهان می باشد و هرگونه کپی برداری و نشر مطالب بدون کسب اجازه و مجوز کتبی ، پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.