مقالات آموزشی, درباره ی میوه خشک

قیمت میوه خشک

قیمت میوه خشک| زامنس

بسیاری از کسانی که از ما دستگاه خشک کن میوه خریداری میکنند همواره درباره قیمت گذاری روی میوه خشک ها از ما سوال می کنند. قیمت میوه خشک به عوامل زیادی بستگی دارد، از قیمت بار اولیه که خریداری میکنید تا هزینه های دپو و نگهداری میوه خشک تولید شده، همگی بر روی قیمت این محصولات موثر هستند.

به طور کلی می توان گفت برای آن که هزینه تمام شده میوه خشک برای مصرف کننده به پایین ترین حد خود برسد تا هم مشتریان قدرت خرید داشته باشند و هم تولید کنندگان سود خود را کسب کنند باید هزینه تولید تا حد ممکن کاهش یابد. در این مقاله به بررسی عوامل تاثیر گذار بر قیمت میوه خشک می پردازیم.

فهرست مطالب

نوع محصول

به تبع اولین عامل موثر بر قیمت گذاری روی میوه خشک، نوع محصول است. به طور مثال ، قیمت میوه تازه انبه که فقط در برخی از فصول سال موجود است با قیمت سیب که تقریبا در تمام طول سال یافت می شود هرگز برابر نیست؛ بنابراین قیمت انبه خشک با سیب خشک نیز هرگز قابل قیاس نیست. از طرفی تولید کننده ای که به بار تازه میوه های خاص نظیر انبه و آناناس دسترسی ندارد هرگز تولید این میوه ها برایش به صرفه نیست چرا که یا باید با سود کم این چیپس میوه را به فروش برساند یا با قیمت زیاد که در نهایت موجب عدم فروش محصول می شود. بنابر این نوع محصول و دسترسی تولید کننده به باغات و نیز میوه های خاص بر قیمت گذاری آنها موثر است.
برای این دست از تولیدکنندگان بهتر است تا جهت تکمیل پک میوه خود، محصولات خاص نظیر انبه و آناناس را به صورت عمده از سایر تولیدکنندگان با قیمت مناسب تهیه کنند و همراه با محصولات تولیدی خود به فروش برسانند.

قیمت انبه خشک | زامنس

زمان خرید میوه تازه برای تولید میوه خشک

برای آن که قیمت یک میوه خشک پایین بیاید باید محصول تازه را درست در فصل برداشت آن محصول و زمانی که میوه به وفور در بازار یافت می شود، خریداری کرد. چرا که با توجه به بحث عرضه و تقاضا، در این صورت عرضه به بازار زیاد شده و در نهایت قیمت کاهش می یابد. شما باید در فصل مربوط به هر میوه ، تولید را انجام دهید و فروش آن را به زمانی موکول کنید که میوه تازه آن در بازار یافت نمی شود. در این صورت با قیمت مقرون به صرفه برای مشتری و همچنین سود خوب، میوه خشک را به فروش برسانید.

فصل تولید میوه خشک| زامنس

کیفیت بار اولیه و میوه تازه

از جمله عوامل دیگری که بر روی قیمت چیپس میوه تاثیر می گذارد، کیفیت محصول است. این که بار اولیه ، بار لوکس باشد یا درجه دو نه تنها بر کیفیت میوه خشک تولید شده اثر می گذارد بله قیمت آن را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. طبیعتا قیمت میوه خشک تولید شده با میوه درجه یک و لوکس از قیمت بالاتری برخوردار است.

میوه با کیفیت برای میوه خشک

زمان فروش میوه خشک

چیپس میوه همواره در رقابت با میوه تازه است؛ لذا در فصل برداشت یک میوه، چیپس میوه آن را نمی توانید با قیمت بسیار زیادی بفروشید و برای جذب مشتری، و این که مشتری قانع شود که به جای خرید میوه تازه، چیپس میوه آن را خریداری کنید، بهتر است که آن را با قیمت کمتری به فروش برسانید.

زمان فروش میوه خشک

فروش عمده و خرده فروشی میوه خشک

قاعدتا قیمت چیپس میوه زمانی که به صورت عمده به فروش میرسد پایین تر از قیمت خرده فروشی است. عمده فروشی دردسر کمتر و البته سود کمتری دارد در حالی که برای خرده فروشی اینچنین نیست.

فروش عمده میوه خشک

نوع بسته بندی میوه خشک

از دیگر عواملی که قیمت گذاری روی چیپس میوه تحت اثر آن صورت می گیرد، بسته بندی است. بسته بندی میوه خشک مدل های مختلفی دارد؛ برخی از تولید کنندگان در مناسبت های خاص میوه خشک ها را در جعبه های شکیل و چوبی بسته بندی میکنند که متعاقبا باعث بالا رفتن قیمت تمام شده محصول می شود.

بسته بندی میوه خشک

مجوز بهداشت وسیب سلامت میوه خشک

تولید کنندگانی که کلیه مجوز های لازم را اخذ کرده اند و سیب سلامت دارند، معمولا قیمت محصولات آنها بالاتر است، که این موضوع دلایل خاص خود را دارد. از جمله این که می بایست از تجهیزات پیشرفته تر که قیمت بالاتری دارند در خط تولید خود استفاده کنند. از طرفی محصول اولیه نیز باید استاندارد های لازم را داشته باشد.

مجوز بهداشت میوه خشک

کیفیت و ظاهر میوه خشک

حتی اگر لوکس ترین بار را خریداری کنید اما مهارت و یا تجهیزات با کیفیت و کافی برای تولید چیپس میوه نداشته باشید ، شکل ظاهری و کیفیت محصول نهایی شما مشتری پسند نبوده و مجبور می شود جهت فروش محصول قیمت پایین تری را برای آن لحاظ کنید.

میوه خشک با کیفیت | زامنس

برآورد هزینه های جانبی

در نهایت برای آن که بتوانید بر روی میوه خشکی که تولید کردید قیمت معقولی بگذارید، هزینه های خرید محصول اولیه ، هزینه های نیرو کار، مخارج خط تولید و… را حساب کنید و با توجه به این ها قیمت تمام شده را محاسبه کنید.

نکته مهم در فروش میوه خشک

در فروش میوه خشک سعی کنید با توجه به محل زندگی و منطقه خود بازار هدفتان را پیدا کنید و متناسب با آن بار خود را به صورت عمده یا خرد به فروش برسانید. در نمایشگاه ها و جشنواره های فروش و فروش بار به صورت عمده ، جهت افزایش فروش ، قیمت کمتری را اتخاذ کنید.
گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان با برند زامنس، تولید کننده انواع دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات و صفر تا صد تجهیزات خط تولید میوه خشک می باشد. جهت دریافت خدمات مشاوره رایگان خرید دستگاه و تجهیزات می توانید با کارشناسان تماس بگیرید.

کلیه حقوق مادی و معنوی مقالات درج شده در سایت zamens.ir متعلق به شرکت زاگرس ماشین سپاهان می باشد و هرگونه کپی برداری و نشر مطالب بدون کسب اجازه و مجوز کتبی ، پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.