مقالات آموزشی

هر کیلو میوه چقدر میوه خشک میدهد؟

ضریب تولید میوه خشک

یکی دیگر از سوالات متداول مشتریان ما پیش از خرید دستگاه میوه خشک کن و نیز تولید کنندگان میوه خشک که به تازگی وارد این کار شده اند این است که هر کیلو میوه چقدر میوه خشک میدهد؟ در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم پس با ما همراه شوید.

فهرست مطالب

آشنایی با مفهوم ضریب تولید

برای آن که تشخیص دهیم برای تولید یک کیلو میوه خشک به چند کیلو میوه تازه نیاز داریم از یک ضریبی استفاده می کنیم که به آن ضریب تولید میوه خشک گویند. هنگام استفاده از ضریب تولید میوه خشک حتما به نکاتی که در ادامه گفته میشود توجه کنید:

  • تمامی این اعداد میانگین هستند و ممکن است متناسب با شرایط تولید ، نوع بار، شرایط محیط و… برای هر تولید کننده این مقدار متفاوت شود و کمی با آنچه در اینجا گفته میشود اختلاف داشته باشد.
  • تیم فنی زامنس تلاش کرده است از طریق تحقیق و پرس و جو از تولیدکنندگان مختلف به یک جمع بندی کلی برسد و این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد. این نتایج بدست آمده کاملا راستی آزمایی شده اند و شما می توانید به آنها استناد کنید.
  • حتما به این نکته توجه داشته باشید که هرچه کیفیت محصول اولیه پایین تر باشد قطعا ضریب تولید بالاتر می رود. یعنی برای تولید یک کیلو میوه خشک مرغوب به میوه تازه بیشتری نیاز پیدا می کنید.

ضریب تولید میوه خشک

اکنون که با مفهوم ضریب تولید و نکات مربوط به آن آشنا شدید به سراغ ضریب تولید میوه خشک می رویم. از آنجایی که رطوبت همه میوه ها با یکدیگر یکسان نیست و هر نوع میوه با میوه دیگر به لحاظ ظاهری نیز تفاوت های بسیاری دارد ، نمی توان یک نسخه کلی برای همه میوه ها پیچید و مثلا گفت برای تولید یک کیلو چیپس میوه به ۵ کیلو میوه تازه نیاز دارید!! بنا بر این می بایست هر میوه را به طور جداگانه بررسی کرد و ضریب تولید مخصوص همان میوه را به کار برد. در ادامه ضریب تولید چند میوه خشک پر طرفدار را برای شما آورده ایم. زامنس را دنبال کنید تا در مقالات آتی مطالب بیشتری را در رابطه با تولید میوه و سبزیجات خشک ، بخوانید.

ضریب تولید آلو خشک

چیپس آلو خشک یا آلو شابلون ، یکی از پرطرفدار ترین میوه های خشک است که در پک های مخلوط میوه خشک و پک های ترش مورد استفاده قرار می گیرد. این میوه خشک پرطرفدار در فصل تابستان تولید می شود. به طور میانگین هر ۹ الی ۱۲ کیلو آلو تازه یک کیلو آلو خشک می دهد.

ضریب تولید توت فرنگی خشک

توت فرنگی نیز جزو پر طرفدار ترین چیپس میوه ها محسوب می شود. زمان تولید چیپس توت فرنگی نیز اواخر بهار و تابستان است. هر ۱۳ الی ۱۶ کیلو توت فرنگی تازه یک کیلو توت فرنگی خشک می دهد. کیفیت توت فرنگی ها در تولید چیپس توت فرنگی اهمیت ویژه ای دارد و اگر بار اولیه بی کیفیت و دارای له شدگی باشد در نهایت برای تولید یک کیلو چیپس توت فرنگی به بار اولیه بیشتری نیاز دارید.

ضریب تولید هلو خشک

چیپس هلو یک جزء جدایی ناپذیر از پک های مخلوط ، پک های شیرین و پک های شب یلدا است و جزو پر طرفدار ترین چیپس میوه ها محسوب می شود. برای تولید یک کیلو هلو خشک به ۹ الی ۱۲ کیلو هلو تازه نیاز دارید.

ضریب تولید هلو

ضریب تولید سیب قرمز خشک

چیپس سیب درختی با آن بافت نرم و طعم بی نظیر آن جزو محبوب ترین میوه های خشک به حساب می آید. از هر ۸ کیلو سیب قرمز تازه، یک کیلو سیب قرمز خشک میتوان تولید کرد.

ضریب تولید سیب زرد بدون پوست

سیب انواع مختلفی دارد ؛ برای تولید یک کیلو سیب زرد خشک به حدود ۱۲ کیلو سیب تازه نیاز دارید.

ضریب تولید خربزه، ملون و جانان

خربزه، ملون و جانان از میوه های تابستانی بسیار آبدار هستند که حدود ۹۰ درصد بافت آنها از آب است بنابراین برای تولید یک کیلو میوه خشک از آنها به مقدار بسیار بیشتری بار تازه نیاز دارید. به طور میانگین از هر ۱۳ الی ۲۰ کیلو بار تازه ، یک کیلو محصول خشک بدست می آید.

ضریب تولید پرتقال خشک

پرتقال خشک از جمله چیپس میوه های جذاب و خوشمزه است. از هر ۸ کیلو پرتقال تازه ۱ کیلو پرتقال خشک بدست می آید.

ضریب تولید انجیر خشک

انجیر خشک که هم در آجیل و خشکبار بسیار کاربرد دارد و هم برای مصارف دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. از هر ۱۰ کیلو انجیر تازه یک کیلو انجیر خشک حاصل می شود.

ضریب تولید آلبالو خشک

آلبالو خشک را می توان جزو به صرفه ترین میوه خشک ها محسوب کرد؛ برای تولید یک کیلو آلبالو خشک به ۵ کیلو آلبالو تازه نیاز داریم.

ضریب تولید نارگیل خشک

از هر ۸ کیلو نارگیل تازه یک کیلو نارگیل خشک حاصل می شود. نارگیل خشک جزو خشکبار های پر طرفدار محسوب می شود و خواص بسیاری دارد.

ضریب تولید خرمالو خشک

خرمالو از جمله میوه های گوشتی پاییزی محسوب می شود و به ازای ۱ کیلو خرمالو خشک به ۶ الی ۷ کیلو خرمالو تازه نیاز داریم.

ضریب تولید موز خشک

از هر ۷ الی ۸ کیلو موز تازه ۱ کیلو موز خشک بدست می آید.

ضریب تولیدی کیوی خشک

برای تولید یک کیلو کیوی خشک با کیفیت به ۸ تا ۹ کیلو کیوی تازه احتیاج داریم.

ضریب تولید انبه خشک

انبه جزو میوه خشک های لوکس و گران قیمت محسوب میشود. از هر ۱۱ الی ۱۲ کیلو انبه تازه ۱ کیلو انبه خشک حاصل می شود.

از آنجایی که تنوع میوه هایی که به چیپس میوه تبدیل میشوند بسیار زیاد است ما نهایت تلاش خود را کردیم تا برای پرفروش ترین میوه های خشک ضریب تبدیل مخصوص آنها را بیابیم و به این سوال که هر کیلو میوه چقدر میوه خشک میدهد پاسخ دهیم. لطفا این مقاله را برای دوستان خود ارسال کنید و نظر خود را برای ما کامنت کنید. در صورتی که به راهنمایی بیشتر احتیاج داشتید می توانید با کارشناسان زامنس تماس بگیرید. زامنس پیشگام در کارآفرینی، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

کلیه حقوق مادی و معنوی مقالات درج شده در سایت zamens.ir متعلق به شرکت زاگرس ماشین سپاهان می باشد و هرگونه کپی برداری و نشر مطالب بدون کسب اجازه و مجوز کتبی ، پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.