مقالات آموزشی

طرز خشک کردن جوانه گندم

طرز خشک کردن جوانه گندم

آرد جوانه گندم یک مکمل بسیار مغذی است که از پودر کردن جوانه گندم خشک شده ، تولید می شود. در این مقاله به بررسی خواص پودر جوانه و طرز خشک کردن جوانه گندم می پردازیم.

فهرست مطالب

تولید جوانه گندم

تولید جوانه گندم هم به روش صنعتی و با استفاده از دستگاه جوانه ساز و هم به روش سنتی انجام می گیرد. برای آن که پودر و آرد جوانه گندم با کیفیتی داشته باشیم، لازم است که جوانه های گندم با کیفیتی تولید کنیم. اگرچه روش های سنتی سال های سال است که پاسخ نیاز ما را می دهند اما اگر قصد درآمدزایی و تولید جوانه گندم در حجم کاری بالا را داشته باشید، دستگاه های صنعتی جوانه ساز بسیار مناسب کار شما می باشند. سرعت تولید جوانه و همینطور کیفیت جوانه های تولید شده در این دستگاه ها به مراتب بهتر از جوانه هایی است که به روش سنتی تولید شده اند.

روش خشک کردن جوانه گندم

تولید جوانه گندم با جوانه ساز

جهت تولید جوانه گندم با دستگاه جوانه ساز کافی است ابتدا بذر ها را بشویید، سپس آن ها را بخیسانید و بعد در دستگاه جوانه ساز قرار دهید. دستگاه های جوانه ساز زامنس حدود کمتر از دو روز زمان نیاز دارند تا جوانه را برای شما تولید کنند.

دستگاه جوانه ساز تک کابین

 دستگاه هوشمند تولید جوانه‌های خوراکی تک‌کابین استفاده از دستگاه جوانه ساز تک کابین، به‌عنوان یک دستگاه تولید جوانه نیمه‌صنعتی، به‌جای روش‌های سنتی و قدیمی، می‌تواند ظرفیت تولید کارگاه‌های کشت جوانه را تا چندین برابر افزایش دهد. جوانه‌های خوراکی از آن جایی که خواص بسیار زیادی برای سلامتی انسان دارند، طرف‌داران بسیاری در جامعه پیدا کرده‌اند؛ بنابراین ظرفیت تولید کارگاه‌های فراوری جوانه‌های خوراکی باید پاسخگوی این نیاز جامعه باشند. بهترین راه‌حل، استفاده از دستگاه جوانه ساز تک‌کابین زامنس است.

 مشخصات فنی دستگاه جوانه ساز تک‌کابین

  • متریال و جنس بدنه این جوانه ساز نیمه‌صنعتی از باکیفیت‌ترین استیل موجود در بازار است.
  • دستگاه چرخ‌دار بوده و به‌راحتی می‌توان آن را حرکت داد.
  • دستگاه جوانه ساز تک‌کابین زامنس به همراه کلیه متعلقات آن نظیر پمپ، فوگر آبپاش، پایه نگهدارنده مخزن، مخزن، سینی‌ها، تابلو برق، نازل‌های آبپاش و... به دست مشتری می‌رسد.
  • جنس سینی‌ها از پلی‌اتیلن مرغوب بوده و دارای زهکش مناسب هست.
  • گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان با برند تجاری زامنس، پشتیبانی کامل را از مشتریان جهت آموزش نصب و راه‌اندازی دستگاه به عمل می‌آورد.
  • از این دستگاه می‌توان جهت تولید انواع جوانه‌های خوراکی نظیر جوانه عدس، جو، ماش، لوبیا و... ، استفاده کرد.
  • ظرفیت بار خروجی از دستگاه بر مبنای گندم است.
  • محل نصب این دستگاه باید دارای سیستم تهویه مناسب باشد.

 ضمانت دستگاه جوانه ساز تک‌کابین

دستگاه تولید جوانه تک‌کابین زامنس، پیش از ارسال برای مشتری، توسط واحد کنترل کیفی شرکت زاگرس ماشین سپاهان و ناظر کیفی، به لحاظ سلامت فنی و ظاهری، برسی شده و در صورت تأیید این بخش، برای مشتری ارسال می‌گردد. لازم به ذکر است که دستگاه دارای یک سال وارانتی قطعات است.

 شرایط خرید دستگاه جوانه ساز تک‌کابین

دستگاه جوانه ساز صنعتی زامنس، هم به‌صورت نقد و هم به‌صورت شرایطی به فروش می‌رسد. گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان در راستای فراهم‌آوردن شرایط خرید و رونق اشتغال و اشتغال‌زایی، کلیه همکاری‌های لازم را با مشتریان عزیز در چهارچوب ضوابط شرکت و مجموعه، به عمل خواهد آورد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید. ۰۹۱۳۳۰۳۵۶۸۶    

دستگاه جوانه ساز دو کابین

دستگاه هوشمند تولید جوانه های خوراکی دو کابین

مصرف جوانه های خوراکی باعث حفظ سلامتی بدن می شود. تولید جوانه خوراکی به کمک دستگاه جوانه ساز دو کابین ، یک روش بسیار عالی جهت تولید جوانه است. این دستگاه به صورت کاملا مهندسی شده ، توسط متخصصین ایرانی ، طراحی و تولید شده است.

مشخصات فنی دستگاه جوانه ساز دو کابین

  • جنس بدنه این دستگاه از با کیفیت ترین ورق استیل موجود در بازار است.
  • دستگاه چرخ دار بوده و قابل حمل می باشد. دستگاه جوانه ساز دو کابین زامنس به همراه کلیه متعلقات آن نظیر پمپ ، مخزن ، سینی ها ، نازل های آبپاش و... به دست مشتری می رسد.
  • جنس سینی ها از پلی اتیلن درجه یک بوده و دارای زهکش مناسب می باشد.
  • گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان با برند تجاری زامنس ، پشتیبانی کامل را جهت آموزش نصب و راه اندازی دستگاه به عمل می آورد و نکات لازم به مشتری آموزش داده می شود.
  • از این دستگاه می توان جهت تولید انواع جوانه های خوراکی ، استفاده کرد.
  • ظرفیت بار خروجی از دستگاه بر مبنای گندم است.
  • محل نصب دستگاه باید دارای سیستم تهویه مناسب باشد.

ضمانت دستگاه جوانه ساز دوکابین

دستگاه تولید جوانه دو کابین زامنس، پیش از ارسال برای مشتری، توسط واحد کنترل کیفی شرکت زاگرس ماشین سپاهان ، به لحاظ سلامت فنی و ظاهری ، برسی شده و در صورت تائید ، برای مشتری ارسال می شود. لازم به ذکر است که دستگاه دارای یکسال وارانتی قطعات می باشد.

شرایط خرید دستگاه جوانه ساز دو کابین

دستگاه جوانه ساز صنعتی زامنس ، هم به صورت نقد و هم به صورت شرایطی به فروش می رسد. گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان در راستای فراهم آوردن شرایط خرید و رونق اشتغال و  اشتغال زایی ، کلیه همکاری های لازم را با مشتریان عزیز در چهارچوب ضوابط شرکت و مجموعه، به عمل خواهد آورد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان تماس بگیرید.

۰۹۱۳۳۰۳۵۶۸۶

روش خشک کردن جوانه گندم

اگر از دستگاه جوانه ساز گندم برای تولید جوانه ها استفاده می کنید، بعد از خرج کردن جوانه ها از دستگاه لازم است تا آن ها را آبکشی کنید. در کل حتی اگر به صورت سنتی نیز جوانه تولید می کنید، این کار را انجام دهید تا از ایجاد تلخی ، طعم و بوی بد در جوانه ها جلوگیری کنید. بعد از آبکشی ، اجازه دهید نم جوانه ها گرفته شود. از آبگیر سانتریفیوژ سبد ثابت با مش بندی ریز نیز جهت انجام این کار می توانید استفاده کنید. اگر به آبگیر دسترسی ندارید، از پارچه نخی استریل شده استفاده کنید. برای خشک کردن جوانه های گندم نیز می توانید از روش آفتاب خشک و سایر روش های سنتی استفاده کنید و یا از دستگاه خشک کن میوه کمک بگیرید.

دستگاه خشک کن جوانه گندم

طرز خشک کردن جوانه گندم با دستگاه خشک کن میوه

از آنجایی که خشک کردن جوانه های گندم در فضای باز، به جهت در امان نبودن از گرد و غبار و حمله پرندگان، کار سختی است ، استفاده از دستگاه خشک کن میوه به عنوان یک جایگزین بهداشتی و پر سرعت، جایگزین بسیار خوبی محسوب می شود. اگرچه دستگاه های خشک کن نسبت به روش های سنتی و آفتاب، هزینه بیشتری دارند اما از سوی دیگر، سرعت خشک کردن و کیفیت بار تولید شده در این دستگاه ها بسیار بالا تر است. طرز خشک کردن جوانه گندم در دستگاه خشک کن نیاز به هیچ تکنیک خاصی ندارد و تنها کافیست جوانه ها را بر روی توری های دستگاه قرار داده و دستگاه را روشن کنید. با استفاده از دستگاههای خشک کن زامنس، در کمتر از ۴ ساعت، جوانه های شما خشک می شوند.

طرز تهیه پودر جوانه گندم

بعد از خشک شدن جوانه ها در دستگاه خشک کن، آنها را از دستگاه خارج کنید. با استفاده از آسیاب صنعتی می توانید جوانه های خشک شده را به آرد جوانه تبدیل کنید.

پودر جوانه گندم

خواص پودر جوانه گندم

پودر جوانه گندم سرشار از مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی است. پودر جوانه گندم دارای ویتامین B1 ، B6 و اسید فولیک می باشد که برای سلامت قلبی و عروقی بسیار مفید هستند. پودر جوانه گندم حاوی فیبر زیادی است که برای قند خون، کنترل کلسترول، سلامت سیستم گوارش و سم زدایی ضروری است. همچنین پودر جوانه دارای مقدار زیادی مواد معدنی از جمله آهن، روی، منیزیم، کلسیم، سلنیوم و منگنز است. اما مهم ترین خاصیت پودر جوانه گندم ویتامین E موجود در آن است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و می تواند غشای سلولی، سلول‌های مغز و مولکول‌های کلسترول را از آسیب رادیکال آزاد محافظت کند. ویتامین E همچنین برای سم زدایی کبد ، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کنترل گلوکز خون در افراد سالم و دیابتی نیز بسیار مهم است.

آرد جوانه گندم خشک شده

خرید دستگاه جوانه ساز

گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان، زامنس، تولید کننده انواع دستگاه جوانه ساز صنعتی و نیمه صنعتی می باشد. این واحد صنعتی با تکیه بر دانش متخصصان جوان ایرانی توانسته است با بیش از ۱۳ سال تجربه موفق، زمینه ایجاد اشتغال در زمینه تولید و فرآوری مواد غذایی را برای بسیاری از افراد جویای کار، فراهم آورد. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جوانه ساز های صنعتی، خرید و ثبت سفارش، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

زامنس، پیشگام در کارآفرینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.