مقالات آموزشی

خرید و فروش پاپریکا

خرید و فروش پاپریکا

فلفل پاپریکا چیست؟ پاپریکا یکی از انواع چاشنی های غذایی و ادویه است که از آسیاب و ترکیب انواع فلفل های مختلف، تولید می شود. مصرف و خرید و فروش پاپریکا در ایران ، امروزه بسیار رواج پیدا کرده است. در این مقاله به معرفی کامل پاپریکا، طرز تهیه آن با دستگاه خشک کن میوه و قیمت آن می پردازیم.

فهرست مطالب

پودر پاپریکا چیست؟

همانطور که در ابتدا اشاره شد، فلفل پاپریکا ادویه ای است که معمولا در جهان، از ترکیب فلفل های خانواده کاپسیکوم آنوم ( Capsicum annuum) تولید می شود. این فلفل ها شامل فلفل دلمه ای قرمز شیرین ، فلفل چیلی تند، فلفل کاین و فلفل آلپو می شود. در ایران اما معمولا به فلفل دلمه ای خشک شده، پودر پاپریکا گویند. در سراسر جهان سه نوع پودر پاپریکا وجود دارد که نحوه ترکیب آن ها متفاوت است. طعم و رنگ این ادویه متنوع است و می‌توان آن را در انواع شیرین، دودی و تند و همچنین در رنگ‌های مختلف مثل قرمز، نارنجی و زرد پیدا کرد.

پودر پاپریکا

خواص پودر پاپریکا

پودر پاپریکا سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مقابله می کنند و خطر ابتلا به برخی بیماری های قلبی ، عروقی و سرطان را کاهش می دهند. به همین دلیل مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان می تواند به پیشگیری از این بیماری ها کمک کند. از دیگر خواص پاپریکا عبارت است است:

  • کاهش سطح کلسترول خون
  • کنترل قند خون
  • سرشار از آهن و ویتامین E
  • حفظ سلامت استخوان
  • کمک به کاهش وزن
    و…
خواص پودر پاپریکا

طرز تهیه پاپریکا

پودر پاپریکا را می توان هم به کمک روش های سنتی و هم با استفاده از دستگاه خشک کن میوه خشک کرد. اگر در حد مصرف خانگی، قصد دارید فلفل پاپریکا تولید کنید، روش سنتی پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. اما در خرید و فروش پاپریکا به صورت عمده، لازم است تا سرعت و کیفیت تولید شما بالا باشد. استفاده از دستگاه خشک کن میوه جهت تولید پودر پاپریکا، سریع ترین و بهداشتی ترین راه است. کیفیت پاپریکای تولید شده در دستگاه میوه خشک کن بسیار عالی است و معمولا بخشی از این فلفل دلمه ای های خشک شده به سراسر جهان صادر می شود.

طرز تولید پاپریکا با دستگاه خشک کن میوه

جهت تولید پودر پاپریکا با دستگاه خشک کن میوه ، ابتدا فلفل دلمه ای های مرغوب را تهیه کنید و به خوبی آنها را بشویید. اجازه دهید نم محصولات گرفته شود. سر و ته فلفل دلمه ای ها را با استفاده از چاقو بگیرید. جهت قرار دادن فلفل دلمه ای ها در دستگاه خشک کن ، لازم است آنها را اسلایس کنید. اگر حجم کاری شما زیاد است از اسلایسر های برقی جهت برش زدن فلفل دلمه ای ها استفاده کنید. اما از اسلایسر دستی کشویی با ضخامت برش ۷ میلیمتر نیز می توانید جهت برش زدن فلفل دلمه ای استفاده کنید. فلفل های اسلایس شده را درون سینی های دستگاه ریخته و داخل میوه خشک کن قرار دهید. سینی های دستگاه های خشک کن زامنس ابعاد ۶۰ در ۸۰ سانتی متری دارند و هر سینی به طور متوسط حدود ۴٫۵ کیلوگرم فلفل دلمه ای می گیرد.

طرز تولید پاپریکا با دستگاه خشک کن میوه | خشک کن پاپریکا

بهترین دستگاه خشک کن فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای محصولی بسیار حساس می باشد. یک دستگاه خشک کن با کیفیت می بایست فلفل های دلمه ای را در کمترین زمان ممکن و بدون ایجاد سوختگی ، خشک کند. یکی از بهترین دستگاه های خشک ساخته شده برای فلفل دلمه ای، خشک کن دو کابین ۵۰ سینی زامنس است. این دستگاه ۵۰ عدد سینی ۶۰ در ۸۰ سانتی متری دارد و گاز سوز می باشد. آنچه که این دستگاه را از سایر خشک کن های مشابه موجود در بازار متمایز می کند، وجود ۸ فن صنعتی قدرتمند در آن است. ابعاد استاندارد کابین و این فن های قدرتمند، باعث می شود فلفل دلمه ای در حدود ۸ الی ۱۰ ساعت خشک شود. جهت خرید دستگاه خشک کن میوه با کارشناسان تماس بگیرید.

قیمت عمده پودر پاپریکا

قیمت عمده پودر پاپریکا

جهت فروش عمده پودر پاپریکا، لازم است تا بار خود را درجه بندی کنید. بار لوکس که معمولا صادر می شود، قیمت بالا تری نسبت به بار درجه دو دارد. برای آن که بدون پرتی کل محصول تولید شده خود را بفروشید، درجه بندی محصول، یک راه حل استراتژیک است. برای خرید و فروش پاپریکا به صورت عمده با کارشناسان تماس بگیرید.

خرید و فروش پاپریکا

خریدار پاپریکا در اصفهان

فلفل دلمه ای در ایران، بیشتر در استان اصفهان و در شهرستان های تیران و دهاقان ، تولید می شود. گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان با برند تجاری زامنس، کارگاه های بسیاری را در محدوده تیران و دهاقان تجهیز کرده است. تولید کنندگان فلفل پاپریکا در اصفهان، جهت فروش محصولات خود می توانند با ما تماس بگیرند. اگر قصد خرید عمده فلفل پاپریکا را دارید نیز، با کارشناسان زامنس تماس بگیرید.

خریدار پاپریکا در اصفهان | خرید و فروش پاپریکا

خرید دستگاه خشک کن فلفل دلمه ای

گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان، با برند تجاری زامنس، تولید کننده انواع دستگاه خشک کن فلفل دلمه ای می باشد. زامنس با بیش از ۱۳ سال تجربه موفق، زمینه ساز رونق صنایع تبدیلی و ایجاد اشتغال برای هزاران نفر می باشد. شما می توانید جهت خرید دستگاه خشک کن فلفل دلمه ای ، اسلایسر فلفل دلمه و صفر تا صد تجهیزات خط تولید میوه خشک با کارشناسان تماس بگیرید.

One thought on “خرید و فروش پاپریکا

  1. R... گفت:

    تیرون دستگاه دادین؟

    1. zamensadmin گفت:

      درود بر شما، بله به تعداد فراوان در منطقه تیران و دهاقان که قطب تولید فلفل دلمه ای هستند، دستگاه های زامنس ارسال شده است.

  2. مقتدی گفت:

    برای دو تن در روز چه دستگاهی مناسبه؟

    1. zamensadmin گفت:

      لطفا تماس بگیرید ۰۹۱۳۳۰۳۵۶۸۶

  3. توکلی گفت:

    فیلم بیشتر از میوه خشک کن هایی که برای فلفل دلمه استفاده شدن می گذاری. انشالله سلامت باشید سپاس

    1. zamensadmin گفت:

      درود بر شما، برای مشاهده فیلم های بیشتر از دستگاه و تجهیزات به کانال آپارات زامنس ، مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.