مقالات آموزشی

طريقه خشك كردن پرتقال با دستگاه

پرتقال خشک

خشک کردن مازاد محصولات کشاورزی و باغی با دستگاه خشک کن میوه، یک روش ایده آل جهت خارج کردن رطوبت محصولات و بالا بردن زمان ماندگاری آنها می باشد؛ خصوصا برای میوه هایی نظیر پرتقال که حدودا به جز در فصل تابستان و اواخر بهار در کشور ما به وفور یافت و بالاتر از نیاز بازار تولید میشود.

فهرست مطالب

روش مناسب خشک کردن پرتقال

روش خشک کردن با آفتاب روشی مناسب برای خشک کردن میوه هایی مانند پرتقال و کیوی نمیباشد. زیرا این میوه ها مربوط به فصول خنک و سرد هستند  و در این فصل ها گرمای کافی جهت خشک کردن میوه ها وجود ندارد. بنابراین بهترین راه برای خشک کردن میوه های فصول سرد استفاده از دستگاه های خشک کن خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی است که با توجه به حجم کاری تولید کننده انتخاب میشوند. در این مقاله روش خشک کردن پرتقال با دستگاه خشک کن میوه به شما آموزش داده میشود؛ با ما همراه باشید.

پرتقال خشک

مراحل خشک کردن پرتقال با دستگاه خشک کن میوه

خرید بار تازه و شستشو اولیه

  1.  ابتدا پرتقال ها را به خوبی شسته و اگر نمونه های لکه دار و خرابی در آنها وجود دارند آنها را جدا کنید.
  2.  سعی کنید از میوه های تازه، سالم و کمی رو به سفت استفاده کنید تا در نهایت چیپس میوه شما با کیفیت و با طعمی تازه باشد در غیر این صورت میوه خشک شما طعم مطلوبی نخواهد داشت.
  3.  معمولا پرتقال ها را پوستگیری نمیکنند.

پیش تولید

  1.  برای برش دادن پرتقال میتوانید به کمک چاقو، اسلایسر های دستی و یا اسلایسرهای برقی، پرتقال های خود را اسلایس کنید؛ اگر قصد استفاده از اسلایسر های دستی را دارید حتما توجه داشته باشید که اگر پرتقال نرم بود مثل پرتقال های خونی ، میتوانید از اسلایسر کشویی استفاده کنید در غیر این صورت فقط اسلایسر بورنر مناسب کار شما می باشد. دقت کنید که ضخامت برش ها بیشتر از ۱ سانتی متر نباشد. معمولا ضخامت ۶ تا ۸ میلی متر ضخامت مناسبی است.
  2.  شاید تلخی پوست پرتقال متناسب با سلیقه برخی از افراد نباشد؛ برای گرفتن تلخی پوست پرتقال و همچنین شکیل ماندن برش ها پس از خشک شدن، بهتر است از یک شهد و یا مواد افزودنی مجاز و خوراکی استفاده کنید.

قرار دادن در دستگاه خشک کن پرتقال

  1. مرحله بعد تنظیم دمای دستگاه است که هر دستگاهی با توجه به مکانیزم خود روی یک دمای مشخصی تنظیم میشود.
    اما به صورت میانگین دمای دستگاه را بین ۴۵ تا ۵۵ درجه سانتی گراد قرار دهید.
  2. پس از چند ساعت میوه های شما خشک شده و باید آنها را از دستگاه خارج کنید. دقت کنید که زمان کوتاهی در حد نیم ساعت برای پایین آمدن حرارت میوه ها باید فرصت دهید و بعد آنها را در بسته بندی های مناسب نگه دارید.
    نکته: دقت کنید که میوه های خشک خارج شده مدت خیلی زیادی در محیط بیرون نمانند زیرا رطوبت آنها هنگام خروج از دستگاه در حدود ۷-۸ درصد است و مستعد جذب رطوبت تا ۱۵ درصد هستند.

طرز تهیه شهد برای گرفتن تلخی پرتقال

برای تهیه شهد مناسب برای اکثر میوه ها میتوانید نسبت ۴ لیوان آب به لیوان ۱شکر را استفاده کنید. روی حرارت ملایم اجازه دهید تا شکر کاملا در آب حل شود. پس از برش دادن پرتقال ها بلافاصله آن ها را در ظرف حاوی شهد قرار دهید و پس از ۵ دقیقه آنها را در آبکش بگذارید. سپس روی یک پارچه نخی نمگیر آب اضافه آنها را بگیرید و روی سینی های دستگاه خشک کن بچینید.

چیپس پرتقال

کاربرد پرتقال خشک

  • علاوه بر یک میان وعده مقوی ، چیپس پرتقال در موارد دیگری نیز کاربرد دارد؛
  • در کافی شاپ ها و کارگاه های شیرینی پزی به عنوان یک گزینه مناسب جهت تزئین و دیزاین دسر ها کاربرد فراوانی دارد.
  • از چیپس پرتقال میتوان در دتاکس ها، دمنوش ها و چای ها استفاده کرد.
  • از پرتقال خشک در اسماج و عود های معطر جهت از بین بردن انرژی منفی نیز استفاده میشود.

پرتقال خشک

خرید دستگاه خشک کن پرتقال

گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان، تولید کننده دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات، در ظرفیت ها و ابعاد نیمه صنعتی تا صنعتی، آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.
زامنس تولید کننده وعرضه کننده صفر تا صد تجهیزات خط تولید میوه و سبزیجات خشک
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش و دریافت خدمات مشاوره رایگان جهت خرید دستگاه ها و تجهیزات ، با کارشناسان زامنس تماس حاصل فرمایید.

دستگاه میوه خشک کن ۱۰۰ سینی

 دستگاه میوه خشک کن ۵۰۰ کیلویی

 دستگاه میوه خشک کن ۵۰۰ کیلویی زامنس با دو کابین و چهار عدد ترولی چرخ‌دار، ساخت گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان است. این دستگاه دارای ۱۰۰ عدد سینی بوده و ابعاد سینی‌های آن ۶۰ در ۸۰ سانتی‌متر است. این میوه خشک کن صنعتی گازسوز قادر است ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم میوه تازه را در روز خشک نماید. وجود کوره حرارتی بسیار قوی و ۸ عدد فن صنعتی قدرتمند، باعث شده است تا این دستگاه بتواند به شکل بسیار یکنواخت، انواع میوه را خشک نماید. این دستگاه صنعتی بوده و مناسب برای کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولید چیپس میوه با حجم کاری بالا است.

قیمت دستگاه میوه خشک کن ۵۰۰ کیلویی

 قیمت دستگاه میوه خشک کن ۵۰۰ کیلویی به نسبت سایر دستگاه‌های خشک کن صنعتی موجود در بازار، بسیار مناسب است. مصرف انرژی این دستگاه پایین است و ازاین‌جهت دستگاه اقتصادی و کم‌هزینه‌ای محسوب می‌شود. جهت خرید و استعلام قیمت دستگاه میوه خشک کن ۵۰۰ کیلویی می‌توانید با کارشناس تماس بگیرید.

 ۰۹۱۳۳۰۳۵۶۸۶

دستگاه میوه خشک کن ۵۰ سینی

دستگاه میوه خشک کن ۳۰۰ کیلویی

دستگاه میوه خشک کن ۳۰۰ کیلویی زامنس با دو کابین و دو عدد ترولی چرخ‌دار، ساخت گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان است. این دستگاه دارای ۵۰ عدد سینی با ابعاد ۶۰ در ۸۰ سانتی‌متر به همراه سبد و توری است. ظرفیت کاری این دستگاه نیمه‌صنعتی تا صنعتی است. استفاده از ۸ فن صنعتی قدرتمند در این دستگاه باعث شده است تا میوه خشک کن دو کابین دو ترولی بتواند کاملاً یک‌دست و به‌خوبی، انواع میوه، سبزیجات، صیفی‌جات، لواشک و... را در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت، خشک کند. مصرف سوخت این دستگاه گازسوز بسیار پایین است و همین امر باعث بالابردن حاشیه سود تولیدکننده میوه خشک می‌شود.

قیمت دستگاه میوه خشک کن ۳۰۰ کیلویی

 قیمت دستگاه میوه خشک کن ۳۰۰ کیلویی به‌عنوان بهترین میوه خشک کن نیمه‌صنعتی، نسبت به نمونه‌های مشابه موجود در بازار بسیار اقتصادی است. از این دستگاه می‌توان جهت خشک‌کردن صیفی‌جاتی نظیر گوجه، فلفل‌دلمه‌ای، پیاز و انواع میوه و سبزیجات استفاده کرد. همچنین به دلیل وجود سینی‌های لبه‌دار، می‌توان از قابلیت‌های این دستگاه استفاده حداکثری کرد و تا ۵۰ عدد سینی بدون لبه را نیز روی آنها قرارداد تا خشک کن ۵۰ سینی شما تا دوبرابر افزایش ظرفیت پیدا کند و ۱۰۰ سینی شود.

خرید دستگاه میوه خشک کن ۳۰۰ کیلویی

 جهت خرید دستگاه میوه خشک کن ۳۰۰ کیلویی و استعلام قیمت آن با کارشناسان تماس بگیرید.

۰۹۱۳۳۰۳۵۶۸۶

دستگاه میوه خشک کن ۲۵ سینی

دستگاه میوه خشک کن ۱۵۰ کیلویی

دستگاه میوه خشک کن ۱۵۰ کیلویی تک کابین بلند زامنس، ساخت گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان می باشد. این دستگاه نیمه صنعتی بوده و دارای ۲۵ عدد سینی با ابعاد ۶۰ در ۸۰ سانتیمتر می باشد.معمولاً مشتریانی که قصد تولید میوه و سبزیجات خشک در حجم کاری نیمه صنعتی تا صنعتی را دارند از این دستگاه استفاده می کنند. ابعاد مناسب، قدرت و قیمت دستگاه میوه خشک کن ۱۵۰ کیلویی زامنس با ۴ فن صنعتی قوی، باعث شده است تا این میوه خشک کن جزو محبوب ترین دستگاه های خشک کن موجود در بازار باشد. این دستگاه قابل استفاده جهت خشک کردن انواع میوه، سبزی، صیفی جات ، گیاهان دارویی و غذای تشویقی حیوانات خانگی است.

قیمت دستگاه میوه خشک کن ۱۵۰ کیلویی

قیمت دستگاه میوه خشک کن ۱۵۰ کیلویی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. با توجه به ظرفیت دستگاه، قدرت فن های صنعتی و مصرف انرژی پایین آن ، میوه خشک کن تک کابین بلند زامنس به یکی از پر فروش ترین مدل های دستگاه های خشک کن تبدیل شده است.

خرید دستگاه میوه خشک کن ۱۵۰ کیلویی

جهت خرید دستگاه میوه خشک کن ۱۵۰ کیلویی و استعلام قیمت آن با کارشناسان تماس بگیرید. ۰۹۱۳۳۰۳۵۶۸۶

دستگاه میوه خشک کن ۲۰ سینی

 دستگاه میوه خشک کن ۱۰۰ کیلویی

 دستگاه خشک کن تک‌کابین متوسط برند زامنس، ساخت گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان است. این دستگاه با حجم کاری خانگی تا نیمه‌صنعتی و ظرفیت روزانه ۱۰۰ کیلو بار تازه، دارای ۲۰ عدد سینی با ابعاد ۶۰ در ۸۰ سانتی‌متر، گزینه مناسبی برای افرادی است که قصد دارند میوه و سبزیجات خشک را در کارگاه‌های کوچک تولید کنند. این دستگاه با ابعاد مناسب، حجم کاری نیمه‌صنعتی و قیمت مقرون‌به‌صرفه گزینه بسیار خوبی برای شروع کار است. قیمت دستگاه میوه خشک کن ۱۰۰ کیلویی نسبت به سایر خشک‌کن‌های نیمه‌صنعتی و صنعتی، ارزان‌تر است. این دستگاه گازسوز به‌خاطر مصرف کم‌انرژی انتخاب مناسب‌تری نسبت به خشک‌کن‌های برقی هم رده آن است. استهلاک کمتر این دستگاه باعث می‌شود تا تولیدکننده میوه خشک از سود بیشتری برخوردار شود.

میوه خشک کن ارزان

 اگرچه دستگاه‌های میوه خشک کن با قیمت‌های بسیار پایین نیز در بازار موجود است؛ اما میوه خشک کن تک‌کابین متوسط ۱۰۰ کیلویی زامنس را می‌توان از جمله خشک‌کن‌های نیمه‌صنعتی تا صنعتی ارزان‌قیمت دانست. این دستگاه به‌عنوان یک میوه خشک کن ارزان عملکرد بسیار خوبی را به لحاظ کیفیت تولید و مصرف سوخت، از خود بر جای گذاشته است.

قیمت دستگاه میوه خشک کن ۱۰۰ کیلویی

جهت استعلام قیمت دستگاه میوه خشک کن ۱۰۰ کیلویی با کارشناسان تماس بگیرید. ۰۹۱۳۳۰۳۵۶۸۶

کلیه حقوق مادی و معنوی مقالات درج شده در سایت zamens.ir متعلق به شرکت زاگرس ماشین سپاهان می باشد و هرگونه کپی برداری و نشر مطالب بدون کسب اجازه و مجوز کتبی ، پیگرد قانونی دارد.

1 دیدگاه برای “طريقه خشك كردن پرتقال با دستگاه

  1. God گفت:

    👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻🙏🙏🙏🙏🙏👏👏👏👏👏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.