مقالات آموزشی

دستگاه جوانه ساز گندم

دستگاه جوانه ساز گندم

تولید جوانه گندم و سایر جوانه های خوراکی به روش خانگی و سنتی بسیار زمان بر است ؛ بهترین روش جهت تولید جوانه های خوراکی استفاده از دستگاه جوانه ساز می باشد. در این مقاله به بررسی دستگاه های جوانه ساز گندم می پردازیم.

فهرست مطالب

دستگاه جوانه ساز گندم چیست؟

دستگاه جوانه ساز گندم چیست؟ جوانه ساز گندم یکی از انواع ماشین آلات تولید و فرآوری صنایع غذایی است که برای تولید جوانه گندم، انواع غلات و حبوبات مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه جهت تولید جوانه نیازی به استفاده از خاک ، سموم و کود شیمیایی نداشته و محیط آن به نحوی است که به صورت کاملا ارگانیک می تواند جوانه را پرورش دهد. معمولا برای پرورش جوانه های خوراکی چیزی حدود پنج الی ده روز زمان لازم است اما به کمک جوانه ساز ها مدت زمان انتظار جهت تولید جوانه به طرز چشمگیری کاهش می یابد.

دستگاه های جوانه ساز گندم

انواع جوانه ساز گندم

دستگاه های تولید جوانه گندم در مدل های مختلفی ساخته و به بازار عرضه می شوند. معمولا بر اساس ظرفیت تولید این دستگاه ها، می توان آن ها را به سه دسته خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی طبقه بندی کرد. در صورتی که حجم کاری بسیار بالا باشد، از اتاق های کشت که عملکردی مشابه دستگاه های جوانه ساز دارند نیز استفاده می شود.

آبیاری جوانه های خوراکی در دستگاه جوانه ساز

یکی از مهم ترین مسائلی که در زمینه تولید جوانه های خوراکی باید به آن پرداخت ، مسئله آبیاری و مصرف آب است. آبیاری جوانه های خوراکی در دستگاه های کشت جوانه به صورت تحت فشار است و مصرف آب این دستگاه ها با توجه به ظرفیت تولید آنها بسیار کم است. لازم به ذکر است عملکرد دستگاه های جوانه ساز مبتنی بر روش هیدروپونیک است. در ادامه به بررسی دقیق تری از کشت هیدروپونیک می پردازیم.

.

کشت هیدروپونیک چیست؟

کشت هیدروپونیک یا کشت بدون خاک یا آب کشت، یکی از روش های تولید محصولات کشاورزی است که نیاز به خاک و سم ندارد و مصرف آب آن نیز بسیار کم است. از این روش می توان در گلخانه ها یا اتاق های کشت جهت تولید محصولات گلخانه ای، علوفه، جوانه های خوراکی و… استفاده کرد. عملکرد دستگاه جوانه ساز ، همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، مبتنی بر روش کشت هیدروپونیک است؛ همین امر موجب شده است تا مصرف این دستگاه ها بسیار پایین باشد.

جوانه گندم خوراکی

مزایای استفاده از دستگاه جوانه ساز

  •  صرفه جویی در مصرف آب و انرژی
  • عدم نیاز به خاک، سموم دفع آفات و کود های شیمیایی
  •  مهم ترین مزیت دستگاه جوانه ساز گندم و جوانه های خوراکی، سرعت تولید بسیار بالای آن است.
  •  کنترل دقیق شرایط محیط تولید ( تنظیم دما و رطوبت) جهت افزایش کیفیت محصول

طرز کار دستگاه جوانه ساز

نحوه عملکرد این دستگاه به این شکل است که یک اتاق ایزوله شده دارای طبقات مختلف جهت قرار گرفتن سینی های کشت، با استفاده از سیستم تنظیم دما و رطوبت، به تسریع کشت جوانه های خوراکی کمک می کند. سیستم مه پاش، وظیفه آبیاری و ایجاد رطوبت مورد نیاز را بر عهده دارد. بسته به شرایط محیطی محل نصب دستگاه، نوع بذر، ظرفیت تولید و … می توان دما و برنامه لازم جهت آبیاری را به دستگاه داد.

قیمت دستگاه جوانه ساز صنعتی

پیشتر اشاره کردیم که دستگاه های تولید جوانه گندم و جوانه ساز های خوراکی، انواع مختلفی دارند که هر یک بسته به ظرفیت و کیفیت متریال به کار رفته در ساختشان، قیمت متفاوتی دارند. شما می توانید جهت استعلام قیمت دستگاه جوانه ساز صنعتی، با کارشناسان گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان تماس بگیرید.

قیمت دستگاه جوانه ساز گندم

خرید دستگاه جوانه ساز

گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان با برند تجاری زامنس، بیش از ۱۳ سال است که در زمینه ساخت و تولید دستگاه جوانه ساز نیمه صنعتی و صنعتی فعالیت می کند. عملکرد موفق گروه صنعتی زامنس در زمینه کیفیت ساخت جوانه ساز های خوراکی و خدمات پس از فروش ، رضایت حداکثری مشتریان را به همراه داشته و منجر به تجهیز بسیاری از کارخانه جات تولید و فرآوری مواد غذایی نظیر شرکت صنایع غذایی ۱۱۱ شده است. شما می توانید جهت خرید دستگاه جوانه ساز و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان تماس بگیرید.

دستگاه جوانه ساز دست دوم

از آنجایی که دستگاه های نو و تولید شده در کارخانه زاگرس ماشین سپاهان با برند تجاری زامنس، دارای یکسال وارانتی قطعات، ۱۰ سال پشتیبانی و خدمات پس از فروش می باشند، بنابراین به مشتریان عزیز توصیه میکنیم جهت بهره مندی از این خدمات، دستگاه های خود را با کمترین قیمت، به صورت مستقیم از کارخانه تهیه کنند. اگرچه خرید دستگاه جوانه ساز دست دوم منجر به کاهش هزینه ها می شود، اما جهت اطمینان از سلامت و عملکرد دستگاه، حتما با کارشناسان متخصص در زمینه دستگاه های جوانه ساز صنعتی، مشورت و همفکری به عمل آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.