مقالات آموزشی

تولید جوانه گندم

تولید جوانه گندم

جوانه های خوراکی به خصوص جوانه گندم دارای فواید بسیاری می باشند. جوانه گندم سرشار از فیبر، انواع ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و چربی های مفید است. این ماده مغذی کاربرد های فراوانی در صنایع غذایی و دارویی دارد. جوانه گندم را می توان هم به روش سنتی و هم به کمک دستگاه تولید جوانه کشت کرد. در ادامه هر کدام از روش های تولید جوانه گندم را برای شما شرح می دهیم.

فهرست

خواص جوانه گندم

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم، جوانه گندم منبعی غنی و سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است و خواص فراوانی دارد. از آنجایی که جوانه گندم سرشار از ویتامین E است و خواص آنتی اکسیدان دارد. رادیکال های آزاد را در بدن کاهش می دهد. جوانه گندم می تواند به تقویت سیستم ایمنی و سلامت قلب و سیستم قلبی عروقی کمک کند. این ماده غذایی ارزشمند برای لاغری نیز بسیار مفید است. در ادامه جدول ارزش غذایی جوانه های گندم را مشاهده می کنید.

ارزش غذایی جوانه گندم

طرز تهیه جوانه گندم

جوانه گندم را می توان هم به روش صنعتی و هم با دستگاه جوانه ساز تولید کرد. تولید جوانه گندم به روش سنتی نیز به طرق مختلفی قابل انجام است؛ از جمله روش های رایج تولید جوانه سنتی، کشت جوانه در پارچه است.

تولید جوانه گندم در سینی کشت هیدروپونیک
تولید جوانه گندم در خانه

طرز تهیه جوانه گندم با پارچه

برای تهیه جوانه گندم با پارچه مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
مرحله اول: یک کاسه آب با دمای معتدل را برداشته و گندم ها را داخل آن قرار دهید و اجازه دهید یک شب تا صبح باقی بماند. سپس بعد از گذشت زمان مورد نظر، گندم را آبکشی نمایید و اجازه دهید نم آن گرفته شود.
مرحله دوم: یک پارچه نخی تمیز و مرطوب را برداشته و دانه های گندم را داخل آن بپیچید. یک کاسه درب دار برداشته، پارچه حاوی دانه های گندم را درون آن گذاشته و درب آن را ببندید و اجازه دهید حدود ۱۲ ساعت به همین شکل باقی بماند. دمای مناسب برای جوانه ها حدود ۲۲ درجه سانتی گراد است.
مرحله سوم: بعد از گذشت ۱۲ ساعت، برای بار دومم مجددا دانه های گندم را آبکشی نموده و اجازه دهید نم آنها گرفته شود. این کار باعث می شود تا جوانه ها بوی نم و گندیدگی نگیرند. سپس مجدد آنها را درون دستمال نم دار قرار داده و تا دو روز هر ۱۲ ساعت یکبار این عمل را انجام دهید. البته بسته به نوع گندم و دمای محیط بین ۲ تا ۵ روز طول می کشد تا جوانه ها آماده شوند. پس آن که جوانه ها آماده سازی شد آنها را روی یک سینی ریخته و در مقابل نور قرار دهید تا حدی که کمی سبز شوند.

جوانه گندم خوراکی

طرز تهیه جوانه گندم با دستگاه تولید جوانه

دستگاه های جوانه ساز در مدل های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. برخی از این دستگاه ها خانگی بوده و صرفاً جهت مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. اما اگر حجم جوانه ای که احتیاج دارید زیاد باشد، روش های سنتی و دستگاه های خانگی جوابگوی کار شما نیست و به یک دستگاه جوانه ساز صنعتی جهت تولید جوانه گندم احتیاج خواهید داشت. گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان، زامنس، تولید کننده انواع دستگاه های جوانه ساز صنعتی می باشد. این دستگاه ها دارای اتاق فرمان هوشمند می باشند و پس از آماده سازی دانه های گندم و قرار دادن آنها در دستگاه جوانه ساز، برنامه مد نظر خود جهت آبیاری و تنظیم دما را به دستگاه می دهید و منتظر آماده شدن جوانه های خود می مانید. حدود ۳۰ الی ۴۰ ساعت زمان می برد تا جوانه های شما آماده شود. جوانه های تولید شده را می توانید به صورت تازه و یا به شکل آرد یا پودر جوانه مصرف کنید.

تولید جوانه گندم با دستگاه جوانه ساز

طرز تهیه پودر جوانه

یکی از مصارف بسیار زیاد جوانه گندم ، پودر آن است که در بسیاری از خوراکی ها و شیرینی جات مورد استفاده قرار می گیرد. جهت تولید پودر جوانه ابتدا جوانه های خود را آماده کنید. جوانه های آماده شده را آبکشی نمایید تا بوی نم و گندیدگی نداشته باشد. سپس آب آن ها را به خوبی بگیرید با استفاده از دستگاه آبگیر سانتریفیوژ می توانید این کار را انجام دهید. اکنون لازم است تا جوانه ها را خشک کنید. جهت انجام این کار باید یک دستگاه خشک کن میوه صنعتی تهیه کنید. جوانه ها را روی سینی دستگاه چیده و درون کابین دستگاه قرار دهید و اجازه دهید تا خشک شوند. جوانه های خشک شده را به کمک آسیاب صنعتی به پودر جوانه تبدیل کنید.

تولید پودر جوانه گندم

خرید دستگاه جوانه ساز صنعتی

گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان با برند تجاری زامنس، بیش از ۱۲ سال است که در زمینه ساخت و تولید دستگاه های تولید جوانه های خوراکی فعالیت دارد. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان جهت خرید دستگاه تولید جوانه، با کارشناسان تماس بگیرید. جهت بازدید حضوری از دستگاه می توانید از شنبه تا پنج شنبه ساعت ۸ صبح الی ۱ ظهر به دفتر مرکزی ما واقع در اصفهان، بلوار شفق، نیروگاه ، نبش زاینده رود ۶ پلاک ۲۲۴ رجوع کنید.

دستگاه جوانه ساز تک کابین

 دستگاه هوشمند تولید جوانه‌های خوراکی تک‌کابین استفاده از دستگاه جوانه ساز تک کابین، به‌عنوان یک دستگاه تولید جوانه نیمه‌صنعتی، به‌جای روش‌های سنتی و قدیمی، می‌تواند ظرفیت تولید کارگاه‌های کشت جوانه را تا چندین برابر افزایش دهد. جوانه‌های خوراکی از آن جایی که خواص بسیار زیادی برای سلامتی انسان دارند، طرف‌داران بسیاری در جامعه پیدا کرده‌اند؛ بنابراین ظرفیت تولید کارگاه‌های فراوری جوانه‌های خوراکی باید پاسخگوی این نیاز جامعه باشند. بهترین راه‌حل، استفاده از دستگاه جوانه ساز تک‌کابین زامنس است.

 مشخصات فنی دستگاه جوانه ساز تک‌کابین

  • متریال و جنس بدنه این جوانه ساز نیمه‌صنعتی از باکیفیت‌ترین استیل موجود در بازار است.
  • دستگاه چرخ‌دار بوده و به‌راحتی می‌توان آن را حرکت داد.
  • دستگاه جوانه ساز تک‌کابین زامنس به همراه کلیه متعلقات آن نظیر پمپ، فوگر آبپاش، پایه نگهدارنده مخزن، مخزن، سینی‌ها، تابلو برق، نازل‌های آبپاش و... به دست مشتری می‌رسد.
  • جنس سینی‌ها از پلی‌اتیلن مرغوب بوده و دارای زهکش مناسب هست.
  • گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان با برند تجاری زامنس، پشتیبانی کامل را از مشتریان جهت آموزش نصب و راه‌اندازی دستگاه به عمل می‌آورد.
  • از این دستگاه می‌توان جهت تولید انواع جوانه‌های خوراکی نظیر جوانه عدس، جو، ماش، لوبیا و... ، استفاده کرد.
  • ظرفیت بار خروجی از دستگاه بر مبنای گندم است.
  • محل نصب این دستگاه باید دارای سیستم تهویه مناسب باشد.

 ضمانت دستگاه جوانه ساز تک‌کابین

دستگاه تولید جوانه تک‌کابین زامنس، پیش از ارسال برای مشتری، توسط واحد کنترل کیفی شرکت زاگرس ماشین سپاهان و ناظر کیفی، به لحاظ سلامت فنی و ظاهری، برسی شده و در صورت تأیید این بخش، برای مشتری ارسال می‌گردد. لازم به ذکر است که دستگاه دارای یک سال وارانتی قطعات است.

 شرایط خرید دستگاه جوانه ساز تک‌کابین

دستگاه جوانه ساز صنعتی زامنس، هم به‌صورت نقد و هم به‌صورت شرایطی به فروش می‌رسد. گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان در راستای فراهم‌آوردن شرایط خرید و رونق اشتغال و اشتغال‌زایی، کلیه همکاری‌های لازم را با مشتریان عزیز در چهارچوب ضوابط شرکت و مجموعه، به عمل خواهد آورد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید. ۰۹۱۳۳۰۳۵۶۸۶    

دستگاه جوانه ساز دو کابین

دستگاه هوشمند تولید جوانه های خوراکی دو کابین

مصرف جوانه های خوراکی باعث حفظ سلامتی بدن می شود. تولید جوانه خوراکی به کمک دستگاه جوانه ساز دو کابین ، یک روش بسیار عالی جهت تولید جوانه است. این دستگاه به صورت کاملا مهندسی شده ، توسط متخصصین ایرانی ، طراحی و تولید شده است.

مشخصات فنی دستگاه جوانه ساز دو کابین

  • جنس بدنه این دستگاه از با کیفیت ترین ورق استیل موجود در بازار است.
  • دستگاه چرخ دار بوده و قابل حمل می باشد. دستگاه جوانه ساز دو کابین زامنس به همراه کلیه متعلقات آن نظیر پمپ ، مخزن ، سینی ها ، نازل های آبپاش و... به دست مشتری می رسد.
  • جنس سینی ها از پلی اتیلن درجه یک بوده و دارای زهکش مناسب می باشد.
  • گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان با برند تجاری زامنس ، پشتیبانی کامل را جهت آموزش نصب و راه اندازی دستگاه به عمل می آورد و نکات لازم به مشتری آموزش داده می شود.
  • از این دستگاه می توان جهت تولید انواع جوانه های خوراکی ، استفاده کرد.
  • ظرفیت بار خروجی از دستگاه بر مبنای گندم است.
  • محل نصب دستگاه باید دارای سیستم تهویه مناسب باشد.

ضمانت دستگاه جوانه ساز دوکابین

دستگاه تولید جوانه دو کابین زامنس، پیش از ارسال برای مشتری، توسط واحد کنترل کیفی شرکت زاگرس ماشین سپاهان ، به لحاظ سلامت فنی و ظاهری ، برسی شده و در صورت تائید ، برای مشتری ارسال می شود. لازم به ذکر است که دستگاه دارای یکسال وارانتی قطعات می باشد.

شرایط خرید دستگاه جوانه ساز دو کابین

دستگاه جوانه ساز صنعتی زامنس ، هم به صورت نقد و هم به صورت شرایطی به فروش می رسد. گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان در راستای فراهم آوردن شرایط خرید و رونق اشتغال و  اشتغال زایی ، کلیه همکاری های لازم را با مشتریان عزیز در چهارچوب ضوابط شرکت و مجموعه، به عمل خواهد آورد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان تماس بگیرید.

۰۹۱۳۳۰۳۵۶۸۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.