مقالات آموزشی

طرز تهیه سیب خشک لبویی

سیب خشک لبویی

اگر قصد راه اندازی خط تولید میوه خشک را دارید و یا در حال حاضر تولید کننده میوه خشک هستید باید بدانید که ظاهر محصولات ، اهمیت ویژه ای بر روی فروش محصولات شما دارد.
اگر به هر دلیلی، محصول شما ظاهر مناسبی نداشته باشد، فروش شما بسیار کم میشود و از طرف دیگر ظاهر خوب و حتی به کار بردن شگرد هایی جهت هرچه جذاب تر نشان دادن محصول شما، فروشتان را به صورت تصاعدی بالا می برد.
همین امر موجب آن شده است تا تیرگی محصول ، مخصوصاً برای سیب، یکی از دغدغه های تولید کنندگان میوه خشک به شمار می رود؛ در این مقاله می خواهیم یک ترفند خوشمزه و جذاب برای رفع این مشکل ارائه دهیم .

فهرست مطالب

روش های ارگانیک جهت جلوگیری از تیرگی محصول

برای جلوگیری از تیره شدن سیب می توانید هم از روش های ارگانیک استفاده کنید و هم از برخی مواد افزودنی بی خطر. استفاده از رنگ های خوراکی طبیعی نظیر پودر لبو، پودر توت فرنگی، استفاده از کلم بنفش،آب انار و آب آلبالو جهت استحصال رنگ قرمز، استفاده از دم کرده نعنا و چای سبز برای رنگ سبز، آب هویج و آب پرتقال برای رنگ نارنجی و… در روش های غیر ارگانیک، اضافه نمودن متابی یکی از رایج ترین روش های جلوگیری از تیرگی محصولات است. در این مقاله قصد داریم تولید سیب خشک لبویی و استفاده از پودر لبو را در تولید سیب خشک ، به شما معرفی کنیم.

مراحل تهیه سیب خشک لبویی

  • مراحل شستشو و ضدعفونی سیب را به خوبی انجام دهید.
  • سیب ها را پوست بگیرید؛ برای این کار از پوست کن دستی و یا برقی میتوانید استفاده کنید.
  • حتماً عمل هسته گیری سیب هارا انجام دهید.
  • سیب هارا اسلایس کنید.
  • اسلایس ها را در محلول حاوی یک قاشق غذا خوری پودر لبو و یک لیتر آب قرار دهید.
  • اجازه بدهید اسلایس ها به مدت ۱۰ دقیقه در محلول باقی بماند.
  • پس از ده دقیقه سیب هارا از محلول خارج کنید و و بر روی سبد های دستگاه خشک کن قرار دهید.
  • بسته به نوع سیب و ضخامت برش بین ۵ تا ۷ ساعت زمان لازم است تا سیب های خشک لبویی شما آماده شوند.                                                اگر با طرز تهیه پودر لبو آشنایی ندارید، در ادامه آن را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه پودر لبو

پس از شستشو و ضد عفونی کردن لبو ها، پوست آنها را با دقت می گیریم، اسلایس می کنیم و در دستگاه خشک کن قرار می دهیم.
سپس لبو های خشک شده را آسیاب می کنیم و در جای خشک و خنک نگهداری می کنیم.
برای پوست گیری لبو ها در حجم کاری بالا می توانید از پوست گیر برقی استفاده کنید که هم برای سیب و هم برای لبو کاربرد دارد.

پودر لبو

مزایای سیب خشک لبویی

بدون استفاده از پودر متابی و با یک ترفند کاملا طبیعی از تیره شدن چیپس سیب هایمان جلوگیری می کنیم.
ترکیب مزه لبو با سیب منجر به بدست آوردن یک مزه بی نهایت خوش طعم میشود و سیب خشک لبویی بسیار خوشمزه است.
استفاده از پودر لبو در تولید سیب خشک یک شگرد جذاب جهت فروش محصولات شما است؛ رنگ قرمز لبو روی سیب ها موجب افزایش بازار پسندی و فروش بیشتر محصول میشود.
سیب لبویی شده علاوه بر این که به عنوان یک میان وعده مغذی به کار می رود، به عنوان دیزاین کیک و شیرینی ، دسر و دورچین نیز مورد استفاده قرار میگیرد.
در تولید چیپس سیب میتوانید از دستگاه های هسته گیر اهرمی برای گرفتن هسته سیب و برای اسلایس کردن آنها نیز از اسلایسر های بورنر استفاده کنید. دستگاه های خشک کن زامنس نیز گزینه مناسبی برای راه اندازی خط تولید میوه خشک و چیپس سیب به شمار می روند.

سیب لبویی خشک شده

دستگاه خشک کن میوه مورد نیاز

اگر قصد راه اندازی خط تولید میوه خشک و سبزیجات خشک را دارید میتوانید از خدمات مشاوره رایگان جهت راه اندازی کسب و کار و خرید تجهیزات، استفاده کنید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان زامنس تماس حاصل فرمایید.

۰۹۳۳۹۵۰۱۰۸۳ مدیر تولید
۰۹۳۳۹۵۰۱۰۸۳ مدیر فروش
۰۹۱۳۹۷۴۴۵۳۶ کارشناس فروش

کلیه حقوق مادی و معنوی مقالات درج شده در سایت zamens.ir متعلق به شرکت زاگرس ماشین سپاهان می باشد و هرگونه کپی برداری و نشر مطالب بدون کسب اجازه و مجوز کتبی ، پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.