۸نکته مهم در انتخاب بسته بندی
معمولا زمانی که برای خرید به بازار میروید اولین چیزی که نظر شما را جلب میکند نوع بسته بندی و ظاهر جنس مورد نظر است.
نقش بسته بندی در فروش محصول بسیار فراتر از چیزی است که فکر میکنیم.بسته بندی در نگاه اول ممکن است موجب رضایت یا عدم رضایت خریداران شود بنابراین باید در انتخاب نوع بسته بندی محصول خود دقت فراوان داشته باشیم.
در زیر به نکات مهمی که در انتخاب یک بسته بندی مناسب نقش دارند اشاره میکنیم:
۱-مرتبط بودن نوع بسته بندی با محتویات درون آن
رنگ، طرح، اندازه، نوع فونت و اندازه نوشته های آن باید کاملا با نوع محصول درون آن مرتبط باشد.
۲-طراحی بسته بندی نباید بیش از حد ساده و یا شلوغ باشد.
با توجه به خلق و خوی مشتریان خود باید طراحی بسته بندی را به گونه ای انجام دهید که مشتری جذب آن شود.
۳-مراحل باز و بسته کردن بسته بندی باید آسان باشد.
این روزها مردم آنقدر مشغولیت های فکری دارند که زمانی که برای خوردن تنقلات میگذارند نمیخواهند درگیر باز کردن بسته بندی محصول خریداری شده شوند. تا حد امکان باز کردن بسته آسان و راحت باشد و در غیر این صورت دستورالعملی کوتاه روی آن نوشته شده باشند که با یک و یا نهایت ۲ حرکت بسته مورد نظر باز شود.
۴-بسته بندی باید به گونه ای باشد که محتویات داخل آن تا حدودی نمایان باشد.
با نشان دادن محتویات درون بسته بندی تا حدی کیفیت محصول نمایان میشود.
۵-استفاده از تصاویر
استفاده از تصاویر و برچسب ها برای طراحی بسته بندی میتواند آن را جذابتر کند. این تصویر میتواند با توجه به محتویات درون آن، انواع کاریکاتورها، منظره، شخص و … باشد که البته باید با رزولوشن بالا و در ابعاد متناسب با بسته بندی باشد.
۶-خلاق باشید
میتوانید برای طراحی بسته بندی محصولات از خلاقیت خود استفاده کرده و چیزی را خلق کنید که مشتری به خرید آن ترغیب شود. مثلا میتوانید بر روی پاکت بسته بندی انواع جدول ها و مارپیج ها را طراحی کنید.
۷-نوشته ها و برچسب های روی بسته بندی باید خوانا باشند.
بیشتر مشتریان با خواندن اطلاعات روی بسته بندی و اینکه آیا این همان محصول مورد نظر آنها هست یا نه تصمیم به خرید میگیرند. حتی برخی از آنها محصولات را بایکدیگر مقایسه میکنند. بنابراین باید نوع فونت و اندازه نوشته به گونه ای باشد که خریدار در خواندن آن با مشکل مواجه نشود. البته تاجایی که ممکن است تمامی اطلاعات مربوط به آن محصول باید درج شود.
۸-توجه به کاربرد محصول نیز میتواند در طراحی بسته بندی به شما کمک کند.
توجه به کاربرد محصول میتواند شما را در طراحی بسته بندی یاری کند. مثلا اگر محصولی است که پوسته دور ریختی دارد (مثل تخمه یا پسته) میتوانید بسته بندی را به گونه ای طراحی کنید که جایی برای نگه داشتن پوسته آن در نظر گرفته باشید. در این صورت خریدار حسن نیت شما را از بابت در نظر گرفتن راحتی و آسایش مشتری در خرید محصول در نظر میگیرد و برای خریدهای بعدی ترغیب میشود.
دیدگاهتان را بنویسید