مقالات آموزشی

سوالات متداول درباره دستگاه خشک کن میوه و سبزی

سوالات رایج درباره زامنس

با توجه به این که شما مشتریان عزیز سوالات متداولی درباره دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات پرسیده بودید، تصمیم گرفتیم تا در قالب یک مقاله به سوالات متداول دستگاه های خشک کن پاسخ دهیم.

فهرست مطالب

سوخت مصرفی دستگاه خشک کن میوه چیست و مصرف آن چه میزان است؟

سوخت دستگاه خشک کن میوه ، گاز شهری است و عملا خشک شدن بار، داخل دستگاه خشک کن توسط حرارت مشعل (ایران رادیاتور یا گرم ایران) و از طریق سیستم سیرکولاسیون انجام میشود. در صورت عدم وجود گاز شهری میتوانید از کپسول گاز استفاده کنید. از طرفی برق مصرفی آن تنها برای سیستم کنترل هوشمند دستگاه و فن های موجود در کابین دستگاه خشک کن میوه است که به صورت تکفاز و در حد ۴۰۰ تا ۶۰۰ وات در ساعت مصرف دارد.

دستگاه خشک کن میوه با مشعل ایران رادیاتور

چه نوع دستگاهی را انتخاب کنیم؟

در ادامه پاسخ به سوالات شما در باره دستگاه های خشک کن در این ویدئو کارشناس محترم گروه صنعتی زامنس به این سوال شما پاسخ خواهند داد.

حداقل فضای مورد نیاز برای شروع کار تولید میوه خشک چقدر است؟

کمترین فضای کافی برای دستگاه خشک کن میوه مدل تک کابین، سالن یا محوطه ای حدود ۱۵ تا ۲۰ متر است و برای کار کردن با دستگاه خشک کن دوکابین حداقل فضای مورد نیاز ۵۰ متر است.
نکته: بهتر است که محوطه کار قابل شستشو و بهداشتی باشد.

کارخانه تولید میوه خشک تجهیز شده با دستگاه های خشک کن میوه زامنس

به طور متوسط از چند کیلو گرم میوه تازه ۱ کیلوگرم میوه خشک تولید میشود - ضریب تبدیل میوه خشک چیست؟

باید گفت که نمی توان جواب قطعی به این سوال داد، چرا که برای میوه های مختلف با توجه به میزان رطوبت و ضخامت برش آنها، متفاوت است و یا حتی با پوست و بدون پوست بودن میوه روی خروجی کار تاثیر می گذارد.
اما به طور کلی و میانگین از هر ۱۰ کیلوگرم میوه تازه ۱ کیلوگرم میوه خشک تولید میشود.

چیپس سیب

زمان خشک شدن میوه ها در دستگاه میوه خشک کن به چه صورت است؟

یکی دیگر از سوالات متداول دستگاه های خشک کن در باره مدت زمان خشک کردن محصولات توسط دستگاه می باشد. این موضوع کاملا به عواملی که طی تجربه بدست می آید وابسته است و مدت زمانی که گفته میشود به صورت نسبی و میانگین خواهد بود. به همین دلیل کسی نمی تواند ادعا کند که زمان خشک شدن فلان میوه یا سبزی چقدر است و اگر این چنین باشد این امر جزء تبلیغات کذب است. نوع میوه، میزان رطوبت، ضخامت برش، طریقه چیدمان روی سبدهای دستگاه خشک کن و حتی فضا و محیط کارگاه تولید میوه خشک که دستگاه در آن قرار دارد میتواند در زمان خشک کردن میوه تاثیر گذار باشد.

سیب خشک تولید شده توسط دستگاه خشک کن میوه زامنس

برای شروع کار میوه خشک به چند نفر نیروی انسانی نیاز است؟

این امر کاملا به حجم کاری شما و نوع دستگاهی که انتخاب میکنید وابسته است. البته با توجه به اینکه دستگاه کاملا اتوماتیک و هوشمند است بنابراین نیاز به اپراتور متخصص ندارد اما برای شستشو، خرد کردن، هسته گیری، پوستگیری و وارد کردن بار به دستگاه و خروج آن و در نهایت بسته بندی محصول نهایی، به نیروی انسانی نیاز است. برای کار با دستگاه های خشک کن تک کابین حداقل ۲ نفر و برای کار با دستگاه های خشک کن دوکابین حدود ۴ نفر نیروی کار نیاز است. البته که بسته به حجم کاری شما برای سفارشات مشتری ممکن است به نیروی بیشتری نیازمند باشید.

پرسنل کارگاه تولید میوه خشک

آیا میتوان دستگاه خشک کن میوه را به راحتی جابجا کرد؟

یکی دیگر از سوالات متداول دستگاه های خشک کن این است که آیا این دستگاه قابل جابه جایی و قابل حمل هست یا خیر؟ بله البته! با توجه به اینکه کابین دستگاه و گاری های داخل آن چرخدار هستند بنابراین می توان هم دستگاه و گاری های داخل آن را به راحتی جابجا کرد. چرا که در کارگاه های تولید میوه خشک، قطعا چند روز یکبار نیاز است که کل سالن شستشو داده شود و خب این امر نیازمند این است که شما بتوانید دستگاه را جابجا کنید و زیر آن را به خوبی شستشو دهید. در این صورت اگر دستگاه قابل جابجایی نباشد ممکن است پس از مدتی زیر دستگاه خشک کن میوه پوسیده شود! بنابراین هنگام خرید دستگاه و تجهیزات لازم برای کارگاه تولید چیپس میوه خود، به تمامی این نکات ریز توجه کنید.لازم به ذکر است که چرخ های دستگاه، از نوع چرخ های دایکاست بوده و برای ساخت چرخ های ترولی داخل دستگاه از بهترین مواد تفلون درجه یک، بسیار محکم و مقاوم ساخته شده است.

برای راه اندازی یک کارگاه نیمه صنعتی تا صنعتی میوه خشک به چه مقدار سرمایه نیاز است؟

برای دستگاه های تک کابین به همراه تجهیزات مورد نیاز، حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان و برای کار با دستگاه های دو کابین حدود ۷۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان سرمایه نیاز است. البته این نکته را در نظر بگیرید که هزینه های شما صرفا خرید دستگاه و تجهیزات نیست! اصل کار شما خرید محصول اولیه با کیفیت است تا بتوانید میوه خشک مرغوبی را به بازار روانه کنید. بنابراین برای سرمایه در گردش کار نیز مبلغی را در نظر بگیرید.

سوالات متداول

محصول نهایی چیپس میوه را در کجا میتوانیم به فروش برسانیم؟

اگر محصول نهایی شما با کیفیت باشد و از طرفی مجوز بهداشت خود را دریافت کرده باشید، خشکبار فروشی ها و مغازه های مشابه آن به صورت فله ای و یا پاکتی، محصولات را از شما خریداری میکنند. از طرفی برای معرفی خود به بازار و شناخت بهتر مردم از محصول شما، میتوانید با شرکت در نمایشگاه های مواد غذایی که در مناسبت های مختلف در مکان های مشخصی برگزار می شود، فروش خوبی داشته باشید. امروزه نیز به کمک فضای مجازی (پیج اینستاگرام، کانال های تلگرامی و واتس اپ و …) میتوانید فروش خوبی به صورت آنلاین داشته باشید.

فروش مجازی میوه خشک

آیا برای نگهداری میوه خشک و سبزیجات خشک به سردخانه نیاز است؟

این امر بستگی به مکان جغرافیایی شما دارد اما به طور کلی میوه خشک نهایی تولید شده باید در مکانی خشک و خنک نگهداری شوند که خب بهترین حالت آن سردخانه و یخچال است. با توجه به اینکه میوه خشک های تولید شده در پاکت یا ظرف های بسته نگهداری می شوند، ممکن است با توجه به شرایط آب و هوایی، محل نگهداری بسته ها و از همه مهمتر حساس بودن میوه، محصول شما دچار آلودگی شود. میوه هایی مانند توت فرنگی و از جمله میوه های حساس بوده که از مرحله تولید تا نگهداری آن باید بسیار دقت کنید!

فروش مجازی میوه خشک

خدمات پس از فروش شرکت زامنس به چه صورت است؟

دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات شرکت زاگرس ماشین سپاهان (زامنس) دارای ۱ سال وارانتی قطعات و ۲۰ سال خدمات پس از فروش است. لازم به ذکر است که پس از خرید دستگاه از شرکت زاگرس ماشین سپاهان، خدمات پس از فروش که شامل آموزش های لازم جهت، راه اندازی کارگاه میوه خشک، شستشو و ضدعفونی، تولید و در نهایت فروش بازاریابی محصول است توسط کارشناسان و مشاوران شرکت با بهترین کیفیت انجام میشود.

خدمات پس از فروش

جنس بدنه دستگاه خشک کن میوه چیست؟

جنس بدنه دستگاه ها ورق گالوانیزه با رنگ الکترواستاتیک چکشی و چرمی است البته به درخواست مشتری می توان دستگاه میوه خشک کن را به صورت تمام استیل ساخت.
ورقکاری داخل کابین دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات نیز ورق گالوانیزه است.

بدنه دستگاه خشک کن میوه

سبدها و توری های دستگاه خشک کن میوه از چه جنسی ساخته میشود؟

جنس سبدها مفتول فولادی با روکش رنگ الکتروستاتیک چکشی بسیار مقاوم است و توری هایی که میوه روی آن قرار میگیرد نچسب و نسوز بوده و رنگ و طعمی به بار شما نمیدهد. از این جهت این نمونه سبد و توری گزینه بسیار مناسبی برای تولید چیپس میوه با کیفیت شما عزیزان است.

سبد ها و توری های دستگاه خشک کن زامنس

ابعاد دستگاه های خشک کن میوه به چه صورت است؟

ابعاد حدودی دستگاه های خشک کن شرکت زاگرس ماشین سپاهان:
خشک کن میوه تک کابین متوسط : عرض: ۱۱۰ سانتی متر طول : ۱۸۰ سانتی متر ارتفاع : ۱۷۰ سانتی متر
خشک کن میوه تک کابین بلند: عرض: ۱۲۰ سانتی متر طول: ۲۰۰ سانتی متر ارتفاع : ۲۱۵ سانتی متر
خشک کن میوه دوکابین دو ترولی: عرض : ۱۱۰ سانتی متر طول: ۳۰۰ سانتی متر ارتفاع: ۲۱۵ سانتی متر
خشک کن میوه دوکابین چهارترولی : عرض: ۱۷۰ سانتی متر طول: ۳۴۰ سانتی متر ارتفاع: ۲۲۰ سانتی متر

دستگاه های خشک کن میوه زامنس

چه محصولاتی را میتوان با دستگاه خشک کن میوه شرکت زامنس خشک کرد؟

تقریبا هر نوع محصولی که آبدار و مرطوب باشد را می‌توان با این دستگاه خشک کرد. انواع میوه ها، سبزیجات، گیاهان دارویی، مرغ و ماهی و گوشت، غذای حیوانات، آجیل، کشک و … را میتوان با این دستگاه خشک کن به بهترین شکل ممکن خشک کرد. از دستگاه های میوه خشک کن شرکت زامنس برای تولید بهترین لواشک ها نیز میتوانید استفاده کنید. با توجه به اینکه سیستم دستگاه های خشک کن تمام اتوماتیک بوده و دارای سانتریفیوژ خروجی رطوبت و تنظیم دما و زمان است، بنابراین بهترین محصول ممکن را در کمترین زمان به شما میدهد.

راه اندازی خط تولید میوه خشک

عایق حرارتی دستگاه خشک کن میوه چیست؟

عایق حرارتی دستگاه های خشک کن شرکت زامنس، پشم سنگ ۶ سانتی متری با دانسیته ۱۷۰ است که عایق بندی مناسب و بسیار عالی میباشد. این سیستم باعث میشود حرارت ایجاد شده در دستگاه جهت خشک کردن میوه و سبزی، از درون دستگاه خارج نشود و به بهترین شکل محصول را خشک کند. عایق بندی مناسب دستگاه های خشک کن موجب میشود مصرف سوخت (برق و گاز) دستگاه نیز تا حد زیادی کاهش یابد و این امر از نظر بررسی هزینه های کار بسیار مقرون به صرفه است.

عایق بندی پشم سنگ

نصب و آموزش راه اندازی دستگاه خشک کن میوه به چه صورت است؟

تمامی نکات مربوط به کار با دستگاه و تولید انواع میوه و سبزیجات، به خریداران عزیز آموزش داده میشود. برای رفاه حال مشتریان عزیز پشتیبانی محصول از مرحله نصب تا تولید به صورت تلفنی، تماس تصویری و یا ارتباط با مشاوران شرکت در فضای مجازی انجام میشود. ما اینجا هستیم تا شما عزیزان بدون کوچکترین دغدغه، بهترین محصول را روانه بازار کنید تا افتخاری دیگر برای شرکت زاگرس ماشین سپاهان (برند زامنس) باشد.
چنانچه هنوز سوال بی پاسخ دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

کلیه حقوق مادی و معنوی مقالات درج شده در سایت zamens.ir متعلق به شرکت زاگرس ماشین سپاهان می باشد و هرگونه کپی برداری و نشر مطالب بدون کسب اجازه و مجوز کتبی ، پیگرد قانونی دارد.

1 دیدگاه برای “سوالات متداول درباره دستگاه خشک کن میوه و سبزی

  1. کریم زاد گفت:

    برای تجهیز کارخانه با ظرفیت تولید ۲ تن در روز، به چند دستگاه میوه خشک کن نیاز داریم؟
    حدودا مصرفش چقدر میشه!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.