مقالات آموزشی

طرز تهیه پیاز خشک

طرز تهیه پیاز خشک و پودر پیاز

اگر تولید کننده پیاز خشک هستید و یا قرار است به راه اندازی خط تولید میوه خشک و سبزیجات خشک بپردازید، می بایست استانداردهای لازم را در تولید محصول خود رعایت کنید؛ پیاز یک محصول استراتژیک در سبد غذایی ایرانیان است .پیاز خشک شده نیز مانند پیاز تازه، می تواند کاربرد های زیادی در غذا های ایرانی داشته باشد؛ جدای از خواصی که پیاز دارد، از نمونه خشک شده آن میتوان برای لعاب دادن به غذا نیز استفاده کرد.
در این مقاله به طرز تهیه پیاز خشک و پودر پیاز می پردازیم و بهترین روش تولید آن را به شما معرفی می کنیم.

فهرست مطالب

خواص پیاز

در سبد غذایی ما ایرانی ها، پیاز یک عنصر اصلی و جدایی ناپذیر است؛ ما پیاز را در اکثر غذاهای خود استفاده می کنیم. پیاز با توجه به اینکه کالری کمی دارد اما سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است همچنین آنتی اکسیدان فراوانی دارد که از بسیاری از بیماری ها جلوگیری میکند.
پیاز نقش بسیار زیادی در طعم دهی به مواد غذایی دارد که در انواع غذاها به شکل های مختلف استفاده میشود؛ به صورت خام یا نیم پز و یا به صورت پودر پیاز و سرخ شده ی آن قابل استفاده است

پیاز سفید برای تولید پیاز خشک قابل استفاده است.

خشک کردن پیاز

برای خشک کردن پیاز روش های بسیار زیادی وجود دارد که هم به صورت سنتی در خانه و هم به صورت صنعتی توسط دستگاه های خشک کن میوه و سبزیجات انجام میشود.
روش خشک کردن پیاز با دیگر صیفی جات و سبزیجات متفاوت است چرا که پیاز در مجاورت با هوا به سرعت میکروب های موجود در اطراف خود را جذب میکند و نمی توان آن را مانند سبزیجات و صیفی جات دیگر به راحتی در معرض هوا قرار دهیم.

خشک کردن پیاز با پیاز خشک کن

  •  توصیه ما به شما این است که برای خشک کردن پیاز حتماً از دستگاه های خشک کن میوه و سبزیجات استفاده کنید و روش های سنتی را کنار بگذارید.
  • همچنین به جهت حفظ سفیدی پیاز و افزایش زمان ماندگاری آن می توانید از پودر متابی که یک افزودنی مجاز است به مقدار خیلی کم استفاده کنید.
  • با توجه به اینکه مردم از خرد کردن و سرخ کردن آن فراری هستند، میتوانید فروش فوق العاده ای را از این محصولات داشته باشید.
  • یک نکته مهم برای انتخاب پیاز مناسب به جهت خشک کردن این است که بهتر است از پیازهای سفید و در صورت عدم دسترسی، پیاز زرد استفاده کنید.

دستگاه میوه خشک کن ۵۰ سینی

دستگاه میوه خشک کن ۳۰۰ کیلویی

دستگاه میوه خشک کن ۳۰۰ کیلویی زامنس با دو کابین و دو عدد ترولی چرخ‌دار، ساخت گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان است. این دستگاه دارای ۵۰ عدد سینی با ابعاد ۶۰ در ۸۰ سانتی‌متر به همراه سبد و توری است. ظرفیت کاری این دستگاه نیمه‌صنعتی تا صنعتی است. استفاده از ۸ فن صنعتی قدرتمند در این دستگاه باعث شده است تا میوه خشک کن دو کابین دو ترولی بتواند کاملاً یک‌دست و به‌خوبی، انواع میوه، سبزیجات، صیفی‌جات، لواشک و... را در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت، خشک کند. مصرف سوخت این دستگاه گازسوز بسیار پایین است و همین امر باعث بالابردن حاشیه سود تولیدکننده میوه خشک می‌شود.

قیمت دستگاه میوه خشک کن ۳۰۰ کیلویی

 قیمت دستگاه میوه خشک کن ۳۰۰ کیلویی به‌عنوان بهترین میوه خشک کن نیمه‌صنعتی، نسبت به نمونه‌های مشابه موجود در بازار بسیار اقتصادی است. از این دستگاه می‌توان جهت خشک‌کردن صیفی‌جاتی نظیر گوجه، فلفل‌دلمه‌ای، پیاز و انواع میوه و سبزیجات استفاده کرد. همچنین به دلیل وجود سینی‌های لبه‌دار، می‌توان از قابلیت‌های این دستگاه استفاده حداکثری کرد و تا ۵۰ عدد سینی بدون لبه را نیز روی آنها قرارداد تا خشک کن ۵۰ سینی شما تا دوبرابر افزایش ظرفیت پیدا کند و ۱۰۰ سینی شود.

خرید دستگاه میوه خشک کن ۳۰۰ کیلویی

 جهت خرید دستگاه میوه خشک کن ۳۰۰ کیلویی و استعلام قیمت آن با کارشناسان تماس بگیرید.

۰۹۱۳۳۰۳۵۶۸۶

دستگاه میوه خشک کن ۲۵ سینی

دستگاه میوه خشک کن ۱۵۰ کیلویی

دستگاه میوه خشک کن ۱۵۰ کیلویی تک کابین بلند زامنس، ساخت گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان می باشد. این دستگاه نیمه صنعتی بوده و دارای ۲۵ عدد سینی با ابعاد ۶۰ در ۸۰ سانتیمتر می باشد.معمولاً مشتریانی که قصد تولید میوه و سبزیجات خشک در حجم کاری نیمه صنعتی تا صنعتی را دارند از این دستگاه استفاده می کنند. ابعاد مناسب، قدرت و قیمت دستگاه میوه خشک کن ۱۵۰ کیلویی زامنس با ۴ فن صنعتی قوی، باعث شده است تا این میوه خشک کن جزو محبوب ترین دستگاه های خشک کن موجود در بازار باشد. این دستگاه قابل استفاده جهت خشک کردن انواع میوه، سبزی، صیفی جات ، گیاهان دارویی و غذای تشویقی حیوانات خانگی است.

قیمت دستگاه میوه خشک کن ۱۵۰ کیلویی

قیمت دستگاه میوه خشک کن ۱۵۰ کیلویی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. با توجه به ظرفیت دستگاه، قدرت فن های صنعتی و مصرف انرژی پایین آن ، میوه خشک کن تک کابین بلند زامنس به یکی از پر فروش ترین مدل های دستگاه های خشک کن تبدیل شده است.

خرید دستگاه میوه خشک کن ۱۵۰ کیلویی

جهت خرید دستگاه میوه خشک کن ۱۵۰ کیلویی و استعلام قیمت آن با کارشناسان تماس بگیرید. ۰۹۱۳۳۰۳۵۶۸۶

دمای دستگاه خشک کن برای خشک کردن پیاز

یک سوال متداول در رابطه با طرز تهیه پیاز خشک و پودر پیاز  به کمک دستگاه پیاز خشک کن ، درباره دمای دستگاه می باشد؛ دقت داشته باشید که اگر دمای دستگاه پایین تر از حد نرمال باشد، مدت زمان خشک شدن آن بیشتر است و حتی ممکن است بار شما خراب و نامرغوب شود و اگر دمای دستگاه از حد نرمال بیشتر باشد ممکن است بار شما بسوزد. بنابراین متناسب با حجم بار وارد شده و میزان رطوبت موجود در آن و همچنین به کمک تجربه های به دست آمده ، دمای متعادل را پیدا کرده و برای خشک کردن تنطیم کنید.
گروه صنعتی زاگرس ماشین سپاهان با ارائه دستگاه های خشک کن سبزیجات و صیفی جات این امکان را به شما میدهد که در کمترین زمان ممکن پیاز را به صورت خشک تولید و به بازار عرضه کنید.

پیاز خشک شده

پودر پیاز

پس از آن که پیاز های خود را خشک کردید می‌توانید آنها را به کمک آسیاب صنعتی به صورت پودر پیاز ، با کیفیت بالا درآورده و با قیمت بسیار عالی به فروش برسانید. پودر پیاز یک طعم دهنده و لعاب دهنده عالی برای انواع غذا های ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای پیاز خشک

با توجه به اینکه پیاز خشک شده دیگر حاوی آب و رطوبتی نیست، زمان طبخ کوتاه تر شده و در کمترین زمان ممکن پیاز سرخ شده شما آماده است.
از دیگر مزیت های استفاده از پیاز خشک میتوان به نداشتن دورریز اشاره کرد که این امر هم از نظر اقتصادی به صرفه ایت و هم تمامی محصول قابل مصرف خواهد بود.

پیاز خشک با کیفیت برای تهیه پودر پیاز

خواص پیاز خشک

  1.  پیاز خشک از انعقاد خون جلوگیری میکند.
  2.  پیاز خشک ضد سرطان است.
  3.  پیاز خشک خون ساز است.
  4. پیاز خشک موجب تسکین در میشود.
  5.  پیاز خشک فشارخون بالا را کاهش میدهد.

ارزش غذایی در هر ۱۰۰ گرم پیاز خشک

  •  کربوهیدرات:۳۲ گرم
  •  پروتئین: ۷ گرم
  • انرژی: ۲۱۳ کیلو کالری
  •  فیبر:۱۲ میلی‌گرم
  •  آهن: ۲۱ میلی‌گرم
  • فسفر: ۲۹۰ میلی‌گرم
  • پتاسیم: ۳۶۲ میلی‌گرم
  •  چربی: ۱ گرم

خرید دستگاه پیاز خشک کن

زامنس با بیش از ۱۲ سال سابقه موفق در زمینه تولید انواع دستگاه های خشک کن میوه و سبزیجات ، انواع پیاز خشک کن صنعتی با ظرفیت های متفاوت و تجهیز بیش از ۲۷۰۰ کارگاه تولیدی میوه و سبزیجات خشک، آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر، ثبت سفارش و یا دریافت خدمات مشاوره رایگان جهت خرید تجهیزات و راه اندازی کارگاه ، با کارشناسان زامنس تماس حاصل فرمایید.
۰۹۱۳۳۰۳۵۶۸۶ مدیر تولید : مهندس فضل الهی
۰۹۳۳۹۵۰۱۰۸۳ مدیر فروش: مهندس باقری
۰۹۱۳۹۷۴۴۵۳۶ کارشناس فروش: مهندس شمسی پور

 

پیاز خشک تولید شده با پیاز خشک کن

کلیه حقوق مادی و معنوی مقالات درج شده در سایت zamens.ir متعلق به شرکت زاگرس ماشین سپاهان می باشد و هرگونه کپی برداری و نشر مطالب بدون کسب اجازه و مجوز کتبی ، پیگرد قانونی دارد.

One thought on “طرز تهیه پیاز خشک

  1. سید گفت:

    ماه رمضون هم نزدیکه خیلی کاربرد داره این مقاله
    سپاس.
    پوستگیر پیاز موجود دارین؟

    1. zamensadmin گفت:

      بله موجود هست میتونید جهت ثبت سفارش تماس بگیرید
      ۰۹۱۳۳۰۳۵۶۸۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.